Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort paus mellan spår!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjoba!

Tänkte bara kolla om det möjligtvis går att ta bort pauser mellan låtar på album? Har nämligen en live-konsert och då vill inte jag ha paus mellan spåren.

• Oregistrerad
  • 2005-01-13 18:52
Ursprungligen av temtem:

Tjoba!

Tänkte bara kolla om det möjligtvis går att ta bort pauser mellan låtar på album? Har nämligen en live-konsert och då vill inte jag ha paus mellan spåren.

Alltså Crossfade.

Sök på forumet först.

Nej det går inte.

//C

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 20:06

inte crossfade.
är väl mer den tiondelssekunden (eller vad det kan vara) för att låten ska läsas in för att lyssnas på. är säkert när skakminnet läser in eller nåt, men jag har samma problem i winamp.
tycker själv att det är ett irriterande problem, även på studioalbum, om spår är tänka att gå ihop.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-13 21:42

Det är ju ett ruskigt gammalt problem, som fanns redan innan mp3-spelarna gjorde sitt intåg. Det är dåligt att man fortfarande inte löst det, tycker jag.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 21:58
Ursprungligen av Spyder:

Det är ju ett ruskigt gammalt problem, som fanns redan innan mp3-spelarna gjorde sitt intåg. Det är dåligt att man fortfarande inte löst det, tycker jag.

jo, man tycker ju det. men visst måste det väl vara någon form av buffertproblem?
spelar man låtar som ligger på rad i en playlist borde det inte vara så svårt för spelaren att läsa in nästkommande låts första sekunder innan låten är färdigspelad, så att man på så vis slipper glappet.
det är ju inga övernaturliga features man begär direkt

Sätt ihop CD-spår!

Vadå?

Det funkar väl om man markerar låtarna man vill sätta ihop och går in på avancerat i menyn och klickar på sätt ihop cd-spår. PC versionen av iTunes.

/JOHAN

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-14 09:28
Ursprungligen av Silent:

Vadå?

Det funkar väl om man markerar låtarna man vill sätta ihop och går in på avancerat i menyn och klickar på sätt ihop cd-spår. PC versionen av iTunes.

/JOHAN

är det så lätt?!
låter ju som att man skulle klistra ihop allt till ett enda långt spår. ska definitivt testa

korr: som jag misstänkte på namnet, det blir bara ett enda långt spår.
poängen var att fortfarande ha två separata filer, men ändå att spela dem utan glapp mellan.
antar att man får vänta innan en (simpel) lösning kommer.
var värt ett försök i alla fall.

Ursprungligen av erik:

är det så lätt?!
låter ju som att man skulle klistra ihop allt till ett enda långt spår. ska definitivt testa

korr: som jag misstänkte på namnet, det blir bara ett enda långt spår.
poängen var att fortfarande ha två separata filer, men ändå att spela dem utan glapp mellan.
antar att man får vänta innan en (simpel) lösning kommer.
var värt ett försök i alla fall.

Ok, var det så det det blev.

/Johan

1
Bevaka tråden