Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gummituttar på hörlurarna

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, hur knopar man fast gummiskydden på hörlurarna? jag är ingen pillerexpert.. nåt knep man kan ta till?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 20:10
Ursprungligen av Orfeous:

Hej, hur knopar man fast gummiskydden på hörlurarna? jag är ingen pillerexpert.. nåt knep man kan ta till?

snackar vi sköldpaddsbaskrarna som följer med till standardlurarna?
knepet är att bara dra dem omkring luren. de töjs nog mycket, så man behöver inte oroa sig för det.
måste bara inflika ett litet råd - sök dig bort från standardlurarna och upptäck riktig ljudkvalitet.

Ursprungligen av erik:

snackar vi sköldpaddsbaskrarna som följer med till standardlurarna?
knepet är att bara dra dem omkring luren. de töjs nog mycket, så man behöver inte oroa sig för det.
måste bara inflika ett litet råd - sök dig bort från standardlurarna och upptäck riktig ljudkvalitet.

jag lyckades lite pilligt men.. jag får börja med dessa tills jag uppgraderar

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-13 23:29
Ursprungligen av Orfeous:

jag lyckades lite pilligt men.. jag får börja med dessa tills jag uppgraderar

om du vill göra en stooor uppgradering, men ändå vill hålla priset nere rekommenderar jag koss the plug. kör själv på dem och är grymt nöjd. en del har dock problem med att få in dem i öronen, vilket dock kan lösas med tillbehör eller egna mods. finns lite tips på sånt här på forumet.
känns nästan som att vad som helst är bättre än standardlurarna

Ursprungligen av erik:

om du vill göra en stooor uppgradering, men ändå vill hålla priset nere rekommenderar jag koss the plug. kör själv på dem och är grymt nöjd. en del har dock problem med att få in dem i öronen, vilket dock kan lösas med tillbehör eller egna mods. finns lite tips på sånt här på forumet.
känns nästan som att vad som helst är bättre än standardlurarna

Min pappa har KOSS the plug lurar... tror de fungerar bra dom är ju rätt stora att få in i öronen men med våld går allt

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 01:48

Innan du fått in den så kallade "rätta knycken" så är de bara irriterande. Jag har inte det än. Utan det tar 5 min att få in de. Och när de är inne vill man helst inte ta ut de. Men de är grymma

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Innan du fått in den så kallade "rätta knycken" så är de bara irriterande. Jag har inte det än. Utan det tar 5 min att få in de. Och när de är inne vill man helst inte ta ut de. Men de är grymma

//C

okej, det låter ju bra att höra någon säga det måste införskaffa mig sånna.
skulle behöva lite hjälp med itunes och min ipod mini.. men hade vart enklare att prata med någon live på nåt chatprogram typ msn,yahoo eller icq..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 02:03
Ursprungligen av Orfeous:

okej, det låter ju bra att höra någon säga det måste införskaffa mig sånna.
skulle behöva lite hjälp med itunes och min ipod mini.. men hade vart enklare att prata med någon live på nåt chatprogram typ msn,yahoo eller icq..

Ta min

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Ta min

//C

ta din vaddå? har du msn,icq eller yahoo? jag har testat att adda dig på msn och yahoo men fick ingen respons.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-14 02:33

såg att du skickade internt ang det, men ska precis gå och sova. sorry

Ursprungligen av erik:

såg att du skickade internt ang det, men ska precis gå och sova. sorry

det är lungt..

grejjen är så att jag vill att inte ipoden ska vara id3tag beroende på katalognamnen..
mina artiseter som katalogerna heter läggs ju typ överallt på hela ipoden. suck.
jag vill enkelt lägga in typ 200 kataloger som på en hårddisk sen enkelt kunna välja mappnamnet.. gå in i katalogen och spela låtarna. så funkar det inte praktiskt iallafall som jag testat.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-14 09:34
Ursprungligen av Orfeous:

det är lungt..

grejjen är så att jag vill att inte ipoden ska vara id3tag beroende på katalognamnen..
mina artiseter som katalogerna heter läggs ju typ överallt på hela ipoden. suck.
jag vill enkelt lägga in typ 200 kataloger som på en hårddisk sen enkelt kunna välja mappnamnet.. gå in i katalogen och spela låtarna. så funkar det inte praktiskt iallafall som jag testat.

kort och gott - iPod strukturerar all musik efter id3-taggar. det är systemet som används.
för min del funkar det utmärkt, men uppenbarligen inte för dig :/
dessvärre är det så att man nog får anpassa sin samling till poddens system om man vill komma överens med den på sikt.

Ursprungligen av erik:

kort och gott - iPod strukturerar all musik efter id3-taggar. det är systemet som används.
för min del funkar det utmärkt, men uppenbarligen inte för dig :/
dessvärre är det så att man nog får anpassa sin samling till poddens system om man vill komma överens med den på sikt.

Hoppas jag kunde förklara någorlunda fick till allt perfekt inatt.. dock bara med USB2 eftersom jag slarvad bort firewirekretskortet man måste skruva fast i chassit och koppla på en kabel från moderkortet men jag vet inte om det ger någon skillnad med överföring mot en ipod?
usb2 och firewire är ju inte direkt stor skillnad på om man använder ipod

hur som helst så fick jag till skiten installerade EphPod.. precis vad jag ville ha.
ett program där man kunde ställa in allt och lite till automatiskt skapande playlist osv...
redigera idtaggarna på smarta sätt.. ett program som bara MÅSTE användas.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-14 18:17

vad jag hört så ska usb2.0 teoretiskt sett vara snabbare än firewire, men praktiskt sett vet jag inte. går nog på ett ut :>
ah, låter bra ju. dock fixar mitt iTunes allt precis som jag vill ha det

Ursprungligen av erik:

vad jag hört så ska usb2.0 teoretiskt sett vara snabbare än firewire, men praktiskt sett vet jag inte. går nog på ett ut :>
ah, låter bra ju. dock fixar mitt iTunes allt precis som jag vill ha det

måste tillägga att jag införskaffat ett par örsnäckor.. KOSS The Plug.
det är lite special att få dem att passa bra i öronen. det följer ju med ett gäng med gummitottar av olika storlekar och former helt klart mycket bättre ljud måste jag säga kanske inte ska så höga förväntningar på original snäckorna

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-14 19:20
Ursprungligen av Orfeous:

måste tillägga att jag införskaffat ett par örsnäckor.. KOSS The Plug.
det är lite special att få dem att passa bra i öronen. det följer ju med ett gäng med gummitottar av olika storlekar och former helt klart mycket bättre ljud måste jag säga kanske inte ska så höga förväntningar på original snäckorna

mycket gott val är det enda jag kan säga. enormt mycket ljud för pengarna
originalsnäckor är synonymt med sopor :/

Ursprungligen av erik:

mycket gott val är det enda jag kan säga. enormt mycket ljud för pengarna
originalsnäckor är synonymt med sopor :/

sopor är väl trevligt?

1
Bevaka tråden