Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrofonen suger ur batteriet!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-15 18:32

För en tid sedan köpte jag en mikrofon (Griffin iTalk) till min iPod. Problemet är att den verkar suga ur batterikraft! Nog för att jag förstår att det drar extra när man kopplar in tillbehör. Men är det verkligen rimligt att batteriet ska gå från fulladdat till helt urladdat av att spela in cirka 2x15 minuters ljud?!
Var ligger felet (jag antar att nåt är fel)?

Var det en längre paus mellan inspelningarna? För isåfall så har batteriet dragit ur sig under den tiden den har legat avstängd. Om du nu inte har aktiverat Deep Sleep.

  • Medlem
  • 2005-01-22 13:02

Nej, det vara bara 5 minuters mellanrum eller så. Har märkt problemet tidigare också, men då tänkte jag att batteriet nog inte var ordentligt laddat trots att jag trodde det.

(ledsen förrsten att jag ställer en fråga o sen inte loggar in på en vecka, men jag har jobbat 18-timmarsdagar...)

QUOTE=Rillerou]Var det en längre paus mellan inspelningarna? För isåfall så har batteriet dragit ur sig under den tiden den har legat avstängd. Om du nu inte har aktiverat Deep Sleep.[/QUOTE]

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 17:11

det låter absolut inte rimligt.
jag har spelat in en heldagskonferens (ca 6 timmar) med min italk, så nåt lurt är det.
är podden ny?

  • Medlem
  • 2005-01-25 15:53

Splitter ny är den inte, men jag köpte den tidigt i somras. Hmmm. 6 timmar låter ju mer som det jag vill ha (och förväntar mig). Jag får väl testa lite till och sen reklamera...

Tack!
/Eva

Ursprungligen av stellan:

det låter absolut inte rimligt.
jag har spelat in en heldagskonferens (ca 6 timmar) med min italk, så nåt lurt är det.
är podden ny?

Ursprungligen av stellan:

det låter absolut inte rimligt.
jag har spelat in en heldagskonferens (ca 6 timmar) med min italk, så nåt lurt är det.
är podden ny?

Funderar på att köpa en sådan att spela in föreläsningar med. Duger den?

ITalk i föreläsningssalen

Ursprungligen av crowbar:

Funderar på att köpa en sådan att spela in föreläsningar med. Duger den?

Det borde funka. Jag använder min vid möten och annat för att kunna gå komplettera det jag inte han med att anteckna. Men jag är osäker på om micken fixar avståndet i en föreläsningssal. Men det är ju lätt löst med att komplettera det hela med en extern riktbar mick. Jag har sett många som kör på detta visset.

1
Bevaka tråden