Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken fjärrkontrol?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-16 13:38

jag hade tänkt att köpa en fjärrkontroll till min ipod g4. därför undrar jag om nån har nått att rekommendera?
har kollat lite på RemoteRemote2 och naviplay. finns det nått annat som e bättre, ska helst inte kosta för mycket (RemoteRemote2 ligger på en ganska bra pris nivå).

skulle vara tacksam för lite råd

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-16 13:58
Ursprungligen av alal:

jag hade tänkt att köpa en fjärrkontroll till min ipod g4. därför undrar jag om nån har nått att rekommendera?
har kollat lite på RemoteRemote2 och naviplay. finns det nått annat som e bättre, ska helst inte kosta för mycket (RemoteRemote2 ligger på en ganska bra pris nivå).

skulle vara tacksam för lite råd

naviplay verkade lite klumpig, såg så ut på bilder i alla fall... sen verkar det vara något bluetoothaktigt på den. fattade inte riktigt och orkade inte sätta mig in $200 kändes lite mycket för en remote i alla fall

remoteremote2 var dock rätt tjusig måste jag säga. sen att den kommer både i vitt och svart är ju ett stort plus. kollade inget pris på den, men den skulle jag själv kunna tänka mig

AirClick:
http://www.griffintechnology.com/products/airclick/
den har dock inte kommit än...

• Medlem
  • 2005-01-16 16:47

jag tycker remoteremote2 verkar lite hetare, men är den bra???
vad är skillnaden på den och airclick??

"AirClick uses RF signals that travel through walls for control anywhere in your home or outside, up to 60 feet away."
Ganska nice. Men det framgår inte om det är uttag för hörlurar på AirClick:en.
Priset kommer nog ligga runt 400kr, samma som RR2

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-16 18:41
Ursprungligen av andem038:

"AirClick uses RF signals that travel through walls for control anywhere in your home or outside, up to 60 feet away."
Ganska nice. Men det framgår inte om det är uttag för hörlurar på AirClick:en.
Priset kommer nog ligga runt 400kr, samma som RR2

du menar att det kanske inte är lurar på den, så att man kan styra iPoden men inte lyssna på den samtidigt?

jo.. det står ju inget om det på sidan. men det ser ju ut som en liten uttag på ovansidan.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-16 23:29

jag vill gärna utgå ifrån att man kan lyssna på iPoden samtidigt som man navigerar den. kan uppstå vissa komplikationer annars, som att man inte riktigt hör musiken osv.

håller med.
jag väntar tills nån annan har köpt o testat den. undrar när den släpps ut på marknaden

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-16 23:36

blev riktigt sugen på en remote remote2, men så dyra som de är i dagsläget får det fasen vara. får vara en fick-halare ett tag till

• Medlem
  • 2005-01-17 21:10

e det någon som vet var man kan köpa remoteremote 2, mer än på hemsidan??? nått ställe i europa skulle inte suttit fel (lite billigare med frakt;))

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 21:14

Jag har tva stycken RemoteRemote2, kan tanka mig att salja den ena. Skicka ett PM till mig om ni ar intresserade, eller skicka ett mail pa razmus (snabel-a) fyraess (punkt) se

1
Bevaka tråden