Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hade sönder displayen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla.

Råkade spräcka displayen idag på min iPod mini. TRÖK! Det är som tur bara skyddsglaset som är trasigt.

Ringde så klart till supporten och dom skulle ta ut en standardavgift för att fixa den. När jag frågade hur mycket den avgiften va på så sa de att "Det blir så klart billigare att köpa en ny än att betala den avgiften" ?!? !?! ?!

Ännu mera TRÖK.

Men jag kan ju ta det på hemförsäkringen tänkte jag. OCh det går ju. 1000:- i självrisk.. lite bättre iaf.

Dom sa även att kanske en 3:e part kanske kan fixa det på någon service eller så.

Så nu till frågan. Är det någon av er som varit med om något liknande att ni haft sönder eran iPod? hur gick ni till väga? vilka vände ni er til? osv?

Mycket tacksam för svar!

/Emil Skårbratt

Man you're screwed now.....

Om inte själva skärmen är trasig kan man kanske stå ut med det om den inte är helt ny. Min mobil har t ex en spricka som gör att man kan ta bort "glaset" då det är delat i två delar, min iPod mini har massor av repor, speciellt på äpplet på baksida och en stor på framsidan. Tom min platta 17" har flera djupa repor som jag numera står ut med, folk tror att jag är oförsiktig, men jag vårdar dem som bäbisar. Fast nu svamlar nog jag :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 23:16

om hela skärmen är paj kan du vara glad, då har du precis fått en ny iPod Shuffle.....

Ursprungligen av iigloo:

om hela skärmen är paj kan du vara glad, då har du precis fått en ny iPod Shuffle.....

^^

Humor2k

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 23:57
Ursprungligen av minipod:

^^

Humor2k

Jag håller med Shuffle 4gb

"You give us mini, we give you shuffle"

//C

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-22 00:02

hehehe.... shuffle 4gb, jo visst det verkar ju, fint då vet man verkligen inte vilken låt som kommer sen

  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 23:47

Varför inte söka på eBay? Borde väl finnas iPod Minis med trasiga diskar eller annat som du kan byta ut med?

1
Bevaka tråden