Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 12:21

Jaha, då var en 40gb Ipod fixad. Nu har jag hört att lurarna inte är bäst i världen. Stämmer det?
Koss "The plugg" ropade någon högt. Är det sådana man skall ha?

Jag kommer ha den under löpning mycket så det är viktigt att lurarna sitter riktigt samt ljudet givetvis.

Apple har väl egna "The Plugg". Vilka är bäst?

Rekommendationer????

• Medlem
  • 2005-01-19 12:37

Jag har ägt ett par The Plug, med tillbehöret Pro EarTip vilket är värt att köpa om du köper lurarna, men sålde dem nyligen. I början gillade jag ljudet de gav, då tillsammans med en annan mp3spelare var originallurar var helkassa och gav mig skavsår. Då kändes The Plug som sagt helrätt! Men sen köpte jag min iPod mini och upptäckte att de inte alls gav en rättvis ljudbild och övergick till Apples originallurar, där hörde man trots allt andra saker än de djupa tonerna.

Så nu har jag levt utan The Plug i två månader och är mkt mer nöjd mer originallurarna än The Plug, beror iofs vad man lyssnar på, techno och liknande är nästan som gjutet för The Plug, medan "skönsång" passa originallurarna bättre.

Så jag skulle råda dig till, om du inte enbart lyssnar på techno, att se dig om efter andra lurar. Sonys MDR EX71-SL har fått bra kritik och jag ska nog själv slå till på dem, alternativt ett par lurar från Audio-Tecnika (stavning?). Har inte bestämt mig än om jag vill ha pluggar eller vanliga snäckor...

• Oregistrerad
  • 2005-01-19 12:50

Ok. Jag lugnar mig lite och lyssnar på hur originallurarna låter först. Sedan får man väl testa sig fram antar jag.
Tack för svaret.

Finns fler tips på bra lurar både ljudmässigt och bra för löpning?

/peter

Ursprungligen av 8fps:

Jag har ägt ett par The Plug, med tillbehöret Pro EarTip vilket är värt att köpa om du köper lurarna, men sålde dem nyligen. I början gillade jag ljudet de gav, då tillsammans med en annan mp3spelare var originallurar var helkassa och gav mig skavsår. Då kändes The Plug som sagt helrätt! Men sen köpte jag min iPod mini och upptäckte att de inte alls gav en rättvis ljudbild och övergick till Apples originallurar, där hörde man trots allt andra saker än de djupa tonerna.

Så nu har jag levt utan The Plug i två månader och är mkt mer nöjd mer originallurarna än The Plug, beror iofs vad man lyssnar på, techno och liknande är nästan som gjutet för The Plug, medan "skönsång" passa originallurarna bättre.

Så jag skulle råda dig till, om du inte enbart lyssnar på techno, att se dig om efter andra lurar. Sonys MDR EX71-SL har fått bra kritik och jag ska nog själv slå till på dem, alternativt ett par lurar från Audio-Tecnika (stavning?). Har inte bestämt mig än om jag vill ha pluggar eller vanliga snäckor...

• Medlem
  • 2005-01-19 15:27

Ang. löpning lämpar sig inte pluggar så bra då det låter från fötter när du springer. För löpning är öronsnäckor eller stora lurar bäst enligt mig.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 15:53
Ursprungligen av 8fps:

Ang. löpning lämpar sig inte pluggar så bra då det låter från fötter när du springer. För löpning är öronsnäckor eller stora lurar bäst enligt mig.

pluggar är inte att rekommendera om man äter när man lyssnar heller... en kanelbulle överröstade hela min musik

Koss Sporta Pro.

eller Porta Pro.. både billiga och bra. Det sitter samma element i båda.
Kolla i test-delen av forumet för test av båda modellerna, det är helt enkelt tycke och smak.

• Medlem
  • 2005-01-19 21:25

Så kallade clip ons kan vara ett alternativ. Produktern från Audio-Technica ska sitta som gjutet enligt vissa rescensenter.

Där är deras billigaste modell för 59 USD + frakt. Landar på knappa femhundringen alltsomallt.

EDIT:
Glömde säga att det är ifrån www.audiocubes.com

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 22:22

de där var fasen riktigt käcka...
lurt att sladden ser ut som ett flätat snöre bara... heehuea

• Medlem
  • 2005-01-20 07:34
Ursprungligen av erik:

de där var fasen riktigt käcka...
lurt att sladden ser ut som ett flätat snöre bara... heehuea

Kolla in www.audiocubes.com och kolla på de lite dyrare modellerna. De är helt extremt coola, och enligt rescensioner, extremt grymma!

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-20 15:41
Ursprungligen av 8fps:

Kolla in www.audiocubes.com och kolla på de lite dyrare modellerna. De är helt extremt coola, och enligt rescensioner, extremt grymma!

såg rätt tuffa ut... även om hålen gör att de påminner lite om vårt durkslag här hemma
men nog vore det något att ha alltid...

Jag använder själv Koss the plug + eartip och måste säga att dessa är riktigt prisvärda då de flesta inte vill köpa svindyra pluglurar såsom Shure, Etymotic mfl... Däremot så lämpas Koss the plug inte bra till alla typer av musik. Om du ofta lyssnar på hiphop, techno/trance osv. som ofta har tung bas, då är detta ett bra val! Skulle dock inte rekommendera dessa om du gillar rock mm. som är mer diskantkrävande. Fast är du som jag och prioriterar tung bas främst så är det ett mycket lyckat köp!

1
Bevaka tråden