Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga ihop låtar till ett spår i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-19 13:12

Jag har massa skivor på datorn när låtarna går in i varndra, så har jag läst att man kan lägga ihop det till ett och samma spår. Jag har kollat i iTunes , men det funkar inte. Hur gör jag?

/ Patrik

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-19 15:17
Ursprungligen av Patcy:

Jag har massa skivor på datorn när låtarna går in i varndra, så har jag läst att man kan lägga ihop det till ett och samma spår. Jag har kollat i iTunes , men det funkar inte. Hur gör jag?

/ Patrik

för att lägga ihop två låtar till en fil:
markera cd-spåren, ta nån av menyerna - minns inte vilken, sen "lägg ihop till ett cd-spår" eller något liknande.

  • Medlem
  • 2005-01-19 17:04

Ja det vet jag man asså det går inte. Måste det vara i något spec format? jag har det i mp3

Ursprungligen av Patcy:

Ja det vet jag man asså det går inte. Måste det vara i något spec format? jag har det i mp3

hmm jag har samma problem!
men jag tror inte de är någon som vet hur man gör med mp3 format!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-20 16:04
Ursprungligen av Patcy:

Ja det vet jag man asså det går inte. Måste det vara i något spec format? jag har det i mp3

skrev ju att du skulle markera cd-spåren

  • Medlem
  • 2005-01-20 12:10

iTunes kan sätta ihop spår då man importerar från CD (alltså inte mp3 t.ex). Från hjälpen:

Citat:

Om du vill ta bort den tystnad som normalt finns mellan två spår markerar du två eller fler spår som ligger intill varandra och väljer Avancerat > Sätt ihop CD-spår.

iTunes importerar spår som har satts ihop som ett enda spår. Vill du gå tillbaka till att importera spår separat markerar du de ihopsatta spåren och väljer Avancerat > Dela upp CD-spår.

Det finns ett applescript som kan sätta ihop mp3-spår (har ej provat det).
Track Splicer http://www.malcolmadams.com/itunes/scripts/ss.php?sp=tracksplicer

Annars så får man använda något annat program än iTunes för att sätta ihop mp3 med.

1
Bevaka tråden