Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur gör man när de hämtar ipoden?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Hur ska man göra me ipoden när de ska komma och hämta den? Ska man lägga den i något eller "förbereda" den på något annat sätt när man ska lämna in den på service? Jag har inte kvar lådan till min ipod-mini som ska till service...

Tacksam för svar

Hej!
Du behöver inte ha originalkartongen.
Jag fick min iPod hämtad för service. Fick en kartong levererad av UPS att lägga den i, fodrad med skumgummi.
Ringde sedan UPS när det var klart för hämtningen.

Lätt som en plätt.
iPoden var nere i Holland på onsdagsmorgonen och på fredagen hade jag en sprillans på mitt skrivbord. Utbytt.
Thank you, Apple!
/Claes

ska lämna in min mini på lagning =(

vad har ni haft för problem då? batteriet?
jag funderar nämligen att lämna in den för att fixa batteriet, men kan det kosta nåt eller kan man få en begagnad tillbaka?

jag klantade mig med batteriet, eller snarare jag kunde inte ladda ipoden när jag hade fått den mer än 1 timme då jag skulle sälja iväg datorn. så jag var tvungen att dra ur den, och springa till en kompis för att fortsätta laddningen. den pallar inte att jag lyssnar mer än 10h/dagen, men innan garantin går ut kommer jag definitivt att byta ut den för nytt batteri.

om man lämnar in den för batteriet är det väl ytterst tveksamt att man får en gammal ipod iom. att jag inte tror att de sitter och byter ut nya batterier i gamla ipods.. men vad vet jag. får man en gammal är det bara att skicka tillbaka den och hoppas att man får en nyare igen/ny :rolleyes:

Ursprungligen av moetrix:

vad har ni haft för problem då? batteriet?
jag funderar nämligen att lämna in den för att fixa batteriet, men kan det kosta nåt eller kan man få en begagnad tillbaka?

Varför inte byta batteri själv? http://www.ipodbattery.com/ där finns både instruktioner hur du byter batteri på din skönhet och så finns det att köpa batteri där. Manualen finns på engelska, och när du ska beställa klicka på den svenska flaggan. Jag har en bara 2 veckor gammal och tycker det är lite onödigt att börja byta batteri än men skulle vara kul att testa. Lycka till!

Ursprungligen av flippen88:

Varför inte byta batteri själv? http://www.ipodbattery.com/ där finns både instruktioner hur du byter batteri på din skönhet och så finns det att köpa batteri där. Manualen finns på engelska, och när du ska beställa klicka på den svenska flaggan. Jag har en bara 2 veckor gammal och tycker det är lite onödigt att börja byta batteri än men skulle vara kul att testa. Lycka till!

Jag vet inte om du har märkt men om man vill beställa ett batteri till en Ipod Mini från den hemsidan så är det lite för dyrt. Själva batteriet kostar inte mycket 29.00 dollar medan om man kollar på fraktkostnaden så är de på 63.00 dollar. För fraktkostanden kan man köpa 2 st batterier. Jag vet inte om fraktpriserna stämmer men jag skulle gärna vilja veta hur man kan byta Ipod Mini batteri för under 500 kr.

  • Medlem
  • 2005-04-22 14:25
Ursprungligen av belthazar:

Jag vet inte om du har märkt men om man vill beställa ett batteri till en Ipod Mini från den hemsidan så är det lite för dyrt. Själva batteriet kostar inte mycket 29.00 dollar medan om man kollar på fraktkostnaden så är de på 63.00 dollar. För fraktkostanden kan man köpa 2 st batterier. Jag vet inte om fraktpriserna stämmer men jag skulle gärna vilja veta hur man kan byta Ipod Mini batteri för under 500 kr.

Hur mycket sämre blir batteriet då man klantar sig och drar ut den fören den är klar med första laddningen?

Ursprungligen av Vikke:

Hur mycket sämre blir batteriet då man klantar sig och drar ut den fören den är klar med första laddningen?

Det spelar ingen roll hur du laddar den.. Batteriet blir alltså inte sämre om du drar ut sladden under laddning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-22 09:44

garatin gäller ju inte om det är du som klantar dig.

och 10h användning/dag är nog inget som går på garantin.

och ja, Apple kommer antagligen att skicka en "refurbished" ipod till dig

1
Bevaka tråden