Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterietest?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-20 11:34

Har märkt på sistone att batteritiden på min mini har blivit ordentligt dålig.
Jag har förvisso EQ - Rock men tycker inte att det ska påverka tiden alltför mkt. Har volymen på 50%, dock har jag höjt alla låtar i iTunes till mellan 110%-120% av originalet, påverkar det batteritiden?
Använder i stort sett aldrig belysningen, byter bara låtar då och då.
Har inte gjort något batterietest än, men som det är nu känns som det batteritiden ligger på 3-4h, dock har jag inte lyssnat så länge i ett svep.

Men om jag nu vill skicka tillbaka den till Apple för att få en ny, hur går jag tillväga för att kontrollera batterietiden samt hur gör jag för att skicka tillbaka den?

kommer itne ihåg på vilken sida, men apple har en beskrivning på hur du ska testa batteriet ååå hur lite det skulle vara för att apple skulle ersätta det...

  • Medlem
  • 2005-01-20 15:41
Ursprungligen av Herodude:

kommer itne ihåg på vilken sida, men apple har en beskrivning på hur du ska testa batteriet ååå hur lite det skulle vara för att apple skulle ersätta det...

Har också sett den, hittar den bara inte nu...

min mini har jävligt dåligt batteri...halva e typ slut efter en halvtimme kanske ska åka til teknikmagsinet å klaga

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-20 19:02

upplysningsvis är det inte teknikmagasinet som tillverkat din iPod, även om du kanske köpt den där.
kontakta apple direkt, och ha chans att få spelaren utbytt mot en sprillans ny.
varför skulle du annars få garanti på prylar, om det inte var för att utnyttja den?

men om man nu ska skicka in den för att få ens batteri fixat så verkar ju det som att man KAN bli fakturerad för det, och det är ju inte så kul när man inte ens vet vad det kan kosta?
har någon här erfarenhet av at skicka in minin för batteriservice?
kan man ringa supporten o få hjälp via den?
tack på förhand

ska väll ringa till apple då rå

vet nån nummret till apple????

I know, I know.. *räcker upp handen*

0771 - 19 95 19
Endast om iPoden är under 90 dagar gammal.

Annars går du in och anmäler den online på LÄNK

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 00:53
Ursprungligen av minipod:

I know, I know.. *räcker upp handen*

0771 - 19 95 19
Endast om iPoden är under 90 dagar gammal.

Annars går du in och anmäler den online på LÄNK

Jag ringer alltid.

De är så trevliga. Funderat på att bjuda över någon på middag en dag och tala support.

//C

  • Medlem
  • 2005-01-21 07:22
Ursprungligen av Archduk3:

Jag ringer alltid.

De är så trevliga. Funderat på att bjuda över någon på middag en dag och tala support.

//C

Ringa även fast 90-dagarsperioden är slut?

Vill också veta om jag kan bli debiterad för en batterieservice, visar det sig innan jag skickar in den?

Ursprungligen av 8fps:

Ringa även fast 90-dagarsperioden är slut?

Vill också veta om jag kan bli debiterad för en batterieservice, visar det sig innan jag skickar in den?

Ring och fråga! Jag ringde och dom bad mig skicka in min. Batteriet ska inte understiga hälften av kapaciteten( utan eq inställningar osv) innan 1 år gått . 1 mån senare fick jag en ny! Om du skickar in den för garanti så testar dom om det är fel på den, är det inte det så får du tillbaks den. Dom lagar inget mot din vilja Frakten står dom också för om du e orolig.

kärlek & vilja
martin

thanks

1
Bevaka tråden