Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med överföring av bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två saker funkar inte som jag tänkt mig med min iPod Photo:

- Under inställningar->iPod kan jag inte välja att bara kopiera markerade bildalbum. Alternativet är grånat och det ända som går att markera är alternativet att kopiera alla bilder till iPoden. Varför? Någon som vet hur jag löser detta? Vill inte ha alla bilder på iPoden helst...

- När jag ändå valde att kopiera alla bilder (för att testa bildfunktionen i iPoden) får jag meddelandet:

"iPod-enheten Olof's iPod kan inte uppdateras. Du har inte tillräcklig behörighet för åtgärden"

Någon som vet vad som är fel?

Tack på förhand!
/Jont Olof

Sökte lite hos Apple: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300242

iTunes 4.7 cannot sync photos to iPod Photo from a locked volume

When iTunes 4.7 first syncs photos to an iPod Photo, it creates a cache folder in the folder where the photos are stored.

If you don't have write access for the selected drive or volume, you will get a "permissions error" when you try to sync photos. This will happen because iTunes cannot create the cache folder on the read-only volume.

The solution is to copy the photos to your hard drive first, then tell iTunes where the photos are stored. Be sure not to select a volume that is always read only, such as a CD-ROM or DVD-ROM disc.

Ursprungligen av Rickard A:

Sökte lite hos Apple: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300242

iTunes 4.7 cannot sync photos to iPod Photo from a locked volume

When iTunes 4.7 first syncs photos to an iPod Photo, it creates a cache folder in the folder where the photos are stored.

If you don't have write access for the selected drive or volume, you will get a "permissions error" when you try to sync photos. This will happen because iTunes cannot create the cache folder on the read-only volume.

The solution is to copy the photos to your hard drive first, then tell iTunes where the photos are stored. Be sure not to select a volume that is always read only, such as a CD-ROM or DVD-ROM disc.

Tack Rickard, det var bra tips. Min iPhoto Library folder ägs mycket riktigt av system och som användare har jag bara läsrättigheter. Ska iPhoto Library ägas av system eller kan jag ändra detta till mig själv som ägare? Kan jag alternativt ändra rättigheter för övriga så att även de (jag?) kan skriva till iPhoto-mappen?

Tacksam för hjälpen!

/Jont Olof

Jag ändrade på rättigheterna på mitt iPhoto library och det verkar lösa överföringsproblemet. Men nu har ett annat problem uppdagats, som kanske egentligen passar bättre på 99mac, men jag slänger ut den här också. iPhoto sparar inte mina album som jag skapat (eller tagit bort) från programmet, så om jag gör ändringar i iPhoto och startar om så är allt som det var innan. Jag har kollat AlbumData.xml och jag har läs- och skrivrättigheter till den filen.

Vad kan vara felet?

/Jont Olof

Jag har ett litet problem...
När jag väljer bilder till en skiva så kan jag se den i ITunes när man spelar upp den där men inte på Ipoden
när den är bortkopplad från datorn...Har lyckats med typ 2 skivor där bilden syns på Ipoden men det är allt..
Vad e det som e knas??
Någon som vet??

tack på förhand / Daniel

1
Bevaka tråden