Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hold?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-23 16:27

Tjena.

Min iPod 20gb har något problem. Jag sätter iPoden på hold men ibland så pausas låtarna även fast jag har hold på. Jag har kollat att dra ut hörlurarna ur iPoden och då pausas låtarna. Jag har Koss the plug och tror inte att de är något problem eller glapp. Fast den pausas bara ibland. Oftast när jag sätter ner den i fickan eller något. iPoden pausas och jag vill gärna veta om någon anna har detta problem eller om någon vet hur man stänger av funktionen att den pausas när man drar ut hörlurarna.

En helt ny 20 gb iPod

Den ska inte pausas. Säker på att inte holdknappen bara är halvt i läge eller så, när du stoppar ner den i fickan? Isåfall kan du ju komma åt pauseknappen eftersom den är den lättaste att komma åt. Att den pausas när lurarna åker ut går inte ihop, för den vet nämnligen inte när lurar är ikopplade och när de inte är ikopplade.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-23 22:10
Ursprungligen av linusD:

Den ska inte pausas. Säker på att inte holdknappen bara är halvt i läge eller så, när du stoppar ner den i fickan? Isåfall kan du ju komma åt pauseknappen eftersom den är den lättaste att komma åt. Att den pausas när lurarna åker ut går inte ihop, för den vet nämnligen inte när lurar är ikopplade och när de inte är ikopplade.

min pausas också när lurarna åker ur, och säkerligen ska det funka så för att man inte ska missa musik, på samma sätt som att iPoden "går igång" av att man sätter i lurar.

varför skulle den inte veta när lurar är i eller inte? är ju en "port" som det inte går ut signal till om den inte har lurar i, men som släpper igenom när lurarna är ikopplade. tycker det känns ganska logiskt

Min fortsätter spela varesig jag har lurar i eller inte iallafall..

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-23 22:28
Ursprungligen av linusD:

Min fortsätter spela varesig jag har lurar i eller inte iallafall..

kanske är olika mellan mini och riktig iPod.

Ursprungligen av erik:

kanske är olika mellan mini och riktig iPod.

Kan faktiskt vara så..
Och sen är det väl så att jag inte har provat den där funktionen där iPoden sätts på när jag stoppar i lurarna i och med att jag aldrig kört den utan att den sätter sig i riktig deep-sleep.

  • Medlem
  • 2005-02-01 20:25

Vet någon hur man stänger av denna funktion för jag tycker det är välldigt dåligt man måste ha kontakter som är som orginal lurarna.. fungerar inte med koss the plug.. =(

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-01 23:00
Ursprungligen av Giwen:

Vet någon hur man stänger av denna funktion för jag tycker det är välldigt dåligt man måste ha kontakter som är som orginal lurarna.. fungerar inte med koss the plug.. =(

jag kör koss the plug och har aldrig haft några problem.
vad är det du har problem med egentligen?

  • Medlem
  • 2005-02-02 15:39

Spelaren pausas ibland.. jag hade den på bordet och råkade stöta till sladden så knappt ipoden rörde på sig eller sladden men den pausades.. ja drog ut kontakten ur hörlurarna efter och satte in snabbt och den pausades inte.. innan den pausas så är det inte något problem med ljudet.. det är utmärkt.. men skulle gärna villja kunna lyssna utan att de pausas.. rikrigt irriterande

Edit: det kan ju ioförsig vara glapp i spelaren eller?
Edit igen: Pratade med dem på supporten och dem sa att felet ligger i lurarna.. dem fungerar utmärkt med datorn och liknande så varför ska dem krångla med ipoden.. är riktigt sur över att det inte går att stänga av funktionen..

1
Bevaka tråden