Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från PC-formatering till Mac????

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-26 15:26

Jag har beslutat mig för att kasta in handsken och skaffa en Imac. Jag klarar inte pressen längre......

Jag undrar helt enkelt om jag på ett enkelt sätt kan få över all min musik från Ipoden och sedan formatera denna till Mac-format på något enkelt sätt. Ser ju inte dirket fram emot att lägga in allt på nytt i podden....

Vad jag har förstått så klarar mac:en att läsa fat32 formatterade iPods. Så du borde kunna kopiera över biblioteket med valfritt extraprogram för mac och sedan formattera med mac updatern.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-26 19:17

går ju även att bara kopiera mappen genom utforskaren om du visar dolda filer.
onödigt att formatera om för mac, i och med att fat32 går att köra både på pc och mac, när man låser sig till enbart macdatorer om man formaterar för mac.

• Medlem
  • 2005-01-27 09:09
Ursprungligen av erik:

går ju även att bara kopiera mappen genom utforskaren om du visar dolda filer.
onödigt att formatera om för mac, i och med att fat32 går att köra både på pc och mac, när man låser sig till enbart macdatorer om man formaterar för mac.

OK! Tack ska ni ha!
/D

• Medlem
  • 2005-01-27 11:40
Ursprungligen av danjo:

OK! Tack ska ni ha!
/D

Hej igen!

Vilket program ska jag välja för att kopiera över min musik från Podden till Macen nu då? Eller kan man som sagt bara lyfta över de dolda mapparna med musik?????

Vad blir iTunes baklänges?

Det går ju iofs att läsa macpodar på pc om man använder xplay 2.

Det finns massa länkar till mjukvaror för ipod på http://www.ipodlounge.com/downloads.php

• Medlem
  • Täby
  • 2005-01-28 08:25
Ursprungligen av Shades:

Det går ju iofs att läsa macpodar på pc om man använder xplay 2.

Det finns massa länkar till mjukvaror för ipod på http://www.ipodlounge.com/downloads.php

Fast om man inte vill använda massa program i onödan... säg att du kommer hem till en kompis och vill kopiera över ett par låtar till hans win burk... vad gör du då? fat32 fungerar som sagt på både mac o windows burkar

• Medlem
  • 2005-01-28 14:15

Tack Pär!

danjo: Det går även bra att omformatera iPoden till Mac-format, men det är lite bökigt ivartfall var det bökigt för mig. Men jag klarade det på en halvtimme.

• Medlem
  • 2005-01-31 15:06

Det funkade fint att flytta över låtarna med senuti. När man sedan satte Itunes på att automatiskt uppdatera Ipoden så raderade programmet alla låtar och la in dem igen, vilket i och för sig inte gjorde så mycket, då det förhoppningsvis blev lite städat i biblioteket.

Det som var skumt var dock att jag fick nåt strul när jag dockade Ipoden lite senare. Då gjorde Itunes om samma grej. Dvs raderade allt och lade in biblioteket igen. Tar ju lite tid då jag har 7000 låtar. Hoppas att den inte tänker göra samma sak varje gång......

• Medlem
  • 2005-01-31 19:13

Jag kan nog svara på min egen fråga tror jag:

Jag boostade upp volymen med Ipod volumebooster och efter detta känner tydligen inte Itunes igen låtarna och byter ut alla igen (om man har automatisk uppdatering).

FINNS DET INGET SÄTT ATT LÖSA DETTA? Att ha automatisk uppdatering och fixa EU-spärren på volymen.

• Medlem
  • 2005-02-01 23:44

NU BLIR JAG GALEN!

Har ju kört med automatisk uppdatering av Ipoden och det verkar ju funka. Itunes kopierade över allt och det står att den uppdaterats. Allt verkar frid och fröjd.

Sedan när jag ska spela musik från Ipoden går inte detta. Hela musiksamlingen finns där, men den kan inte spela upp några spår!!!! Den bara hoppar till nästa och nästa och nästa osv...

VAD HAR HÄNT?????

Det verkade ju gå så bra ett tag men nu börjar jag misströsta rejält!!!
Går det överhuvudtaget att köra PC-formaterat på Mac eller???????????

1
Bevaka tråden