Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

var ska filen ligga för den ska kunna spelas i itunes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har sorterat mina mappar i min hårddisk väldigt prydligt där jag sorterat film, musik, serier osv i D: men detta gillar inte itunes.. den hittar inte filerna.. var ska dom ligga?

  • Medlem
  • 2005-01-26 18:05
Ursprungligen av erreth:

har sorterat mina mappar i min hårddisk väldigt prydligt där jag sorterat film, musik, serier osv i D: men detta gillar inte itunes.. den hittar inte filerna.. var ska dom ligga?

Vad är det som inte fungerar? Filerna kan iof ligga var som helst... Men det blir lättast att lägga alla filer på samma ställe och sedan välja den mappen som ditt iTunes-bibliotek i iTunes inställningar..

jag har gjort det.. det funkar inte ändå

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-26 19:13

varför inte bara manuellt välja importera fil/mapp till bibliotek i iTunes?

bara en liten följdfråga - varför ligger inte denna tråden i "mjukvara (iTunes)" istället för iPod-forumet?
har ju egentligen inte med själva iPoden att göra.

sant.. men erik.. fattar inte riktigt.. jag har 1000 låtar i itunes nu.. typ 2 funkar och dom har jag letat upp och lagt in i itunes på nytt då funkar det men jag orkar inte göra så med 1000 låtar.. och jag kan inte lägga in hela album för jag har sorterat låtarna i itunes, bra/dåliga innan

Radera låtarna i itunes, markera dina prydligt sorterade mappar och dra in dem i itunes förnster.

Eller skapa m3u-listor och dra in dom i iTunes...

Annars blir iTunes automatiskt ihopsamalade bibliotek snyggt ordnat (artist/skiva/låt) om man har ordning på sina id3-taggar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2005-01-27 17:18

sorterat i onödan......

jag hade sorterat allt efter gengre, samt bokstavsordning. album, artister....
drog sedan tex mapp Jazz/A till Itunes och den sabbar allt!
allt jobb jag lagt ner i onödan.
var nogrann och töm Itunes om ni skall försöka skaffa lite egen ordning. jag fick massor med dubletter......

man kan ju under "edit" få fram dubletter men man skulle med en knapptryckning få bort alla sådana om de är exakt likadana.
Det finns ju mixer och olika längder på samma låtar som heter samma. men om man bara vill ha bort de som är exakt lika borde man kunna klicka bort dem direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-18 03:26
Ursprungligen av Goatsy:

jag hade sorterat allt efter gengre, samt bokstavsordning. album, artister....
drog sedan tex mapp Jazz/A till Itunes och den sabbar allt!
allt jobb jag lagt ner i onödan.
var nogrann och töm Itunes om ni skall försöka skaffa lite egen ordning. jag fick massor med dubletter......

man kan ju under "edit" få fram dubletter men man skulle med en knapptryckning få bort alla sådana om de är exakt likadana.
Det finns ju mixer och olika längder på samma låtar som heter samma. men om man bara vill ha bort de som är exakt lika borde man kunna klicka bort dem direkt.

Herregud.
Skaffa lite koll på hur iTunes funkar innan du gör nåt sånt.
Allt är baserat på id3-taggar, så då spelar det ingen som helst roll hur snyggt du har sorterat upp dina tagglösa filer i mappar innan.

  • Medlem
  • 2005-01-27 17:41

iTunes gör så som den är inställd att göra. Dels får man frågor hur under installationen om hur man vill att iTunes skall hantera låtarna sedan kan man även ändra detta under inställningar -> avancerat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-18 08:55

Tråd flyttad. Posta i rätt del nästa gång.

1
Bevaka tråden