Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smarta spellistor inte så smarta?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag undrar om man kan få de smarta spellistorna så att de anpassar sig efter iPodens innehåll. Som det är nu för den över alla låtar som finns i en given lista. Jag vill att den skall gå efter vad som finns på iPoden istället för vad som finns inlagt i iTunes.

Har ju en mini så hela biblioteket får inte plats. Vore kanon om detta gick att lösa!

/Jonasy

Hm...
Men om du har en lista som du hanterar låtarna som du vill ha på din iPod så kopierar du ju bara över denna och ser i denna vad som är på din iPod, och ändringar i denna lista slår ju igenom på iPoden när du synkar...
Fast egentligen så listas ju iPoden och dess innehål när du ansluter den så den listan är ju baserad på vad som är på iPoden, och ändringar där synkas.

Förstår lixom inte vad problemet är? Kan du beskriva liten nogrannare så jag begriper varför ovanstående inte funkar?

Ursprungligen av Pär:

Hm...
Men om du har en lista som du hanterar låtarna som du vill ha på din iPod så kopierar du ju bara över denna och ser i denna vad som är på din iPod, och ändringar i denna lista slår ju igenom på iPoden när du synkar...
Fast egentligen så listas ju iPoden och dess innehål när du ansluter den så den listan är ju baserad på vad som är på iPoden, och ändringar där synkas.

Förstår lixom inte vad problemet är? Kan du beskriva liten nogrannare så jag begriper varför ovanstående inte funkar?

Okej

Jo det är så att jag har en smart lista som heter "Bästa betyg" eller något sådant i iTunes. Där alla låtar som är rankade **** eller bättre är med.

När jag för över denna lista till iPoden "drar-och-släpper" så förs även de låtar i listan med som inte redan finns på iPoden. Jag vill istället att den skall gå efter de låtar som redan finns inlagda på iPoden. Listorna skall alltså inte synkas.

...förs även de låtar i listan med som inte redan finns på iPoden. Jag vill istället att den skall gå efter de låtar som redan finns inlagda på iPoden...

Du vill altså inte uppdatera iPoden utan behålla låtarna på den som de är?
(Nä, så kan du ju inte mena Men du ser hur svårt jag har att fatta...)

Om man har en smart spellista i iPoden som säger detta:

- Lira låtar som är klassade ("Genre") som 'Hard rock' (Jag har hundratals låtar i denna genre)
- Listan ska endast innehålla säg 200 dängor
- De sköna dängorna ordnas slumpmässigt

När jag spelar denna lista så är den likadan varje gång jag vill avnjuta den. Jag tycker att en smart spellista borde uppdatera sig varje gång man vill lyssna på listan. Är det nån som vet om detta är omöjligt?

Om jag även tillägger att om man tar bort kravet på att det bara ska vara 200 låtar, dvs alla låtar kommer med så verkar spellistan alltid ha samma "slumpmässiga" ordning. Det vill jag ju inte ha. Vill att den ska slumpas om varje gång jag startar om listan. Samma fråga som ovan, är detta omöjligt?

1
Bevaka tråden