Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Play Count

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick ett meddelande från systemet (XP Home) när jag kopplade in min iPod 20Gb 4G sist. Där stod att det var något fel på Play Count-avdelningen på iPoden och att jag borde kolla den via programmet CHKDSK. Men vad jag vet kan det programmet bara göra en scanning av den interna hårddisken? Någon som vet vad att göra?
Annars, förutom felmeddelandet, har jag inte märkt något konstigt. iPoden verkar normal vad jag kan se. Men felmeddelanden är alltid oroväckande...de har ju sällan fel.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-28 07:20
Ursprungligen av Signhild:

Jag fick ett meddelande från systemet (XP Home) när jag kopplade in min iPod 20Gb 4G sist. Där stod att det var något fel på Play Count-avdelningen på iPoden och att jag borde kolla den via programmet CHKDSK. Men vad jag vet kan det programmet bara göra en scanning av den interna hårddisken? Någon som vet vad att göra?
Annars, förutom felmeddelandet, har jag inte märkt något konstigt. iPoden verkar normal vad jag kan se. Men felmeddelanden är alltid oroväckande...de har ju sällan fel.

samma sak hände för mig. var bara en listfil i iPoden som var galen.
kopplade ur, spelade en låt (så att counten uppdaterades) och sen var allt frid och fröjd igen

Ursprungligen av erik:

samma sak hände för mig. var bara en listfil i iPoden som var galen.
kopplade ur, spelade en låt (så att counten uppdaterades) och sen var allt frid och fröjd igen

Tack för hjälpen! Du hade helt rätt, när jag kopplade in min iPod en andra gång fick jag inget felmeddelande. Trevligt att det kan vara så enkelt ibland.

1
Bevaka tråden