Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ge mig tips på skön hip-hop! :)

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-21 08:26
Ursprungligen av Neo22:

Tjenare! Har en del riktigt bra tips som jag tror är vad du är ute efter... Hoppar över Jay-Z eftersom det redan skrivits om honom såg jag.

Det talas alldeles för tyst om hiphop-ikonen NaS. Han är nog en av de grymmaste i hiphop-historien, lyssna bara på P3-hiphops omdömen om den killen Har följande skivor med honom: "I Am..." och "It was written". Om du vill ladda ner enskilda låtar föreslår jag:
"Nas is like"
"The Message"
"Street Dreams"
"If I ruled the world"
"Take it in blood"

Sen kan du inte missat Kanye West. Finns en massa bra låtar på "The College Dropout"

Sist men inte minst tycker jag du ska leta upp låten "I Try" med Talib Kweli. Om du även gillar lite street-Soul kan du kolla upp Lauryn Hills två skivor och nya John Legend.

Ha det gött!

Har redan dessa låtar med Nas... men det är tyvärr inte vad jag är ute efter denna gång... så svårt att förklara hur det ska låta... hade varit mycket bättre om jag kunnat slänga upp ett exempel... ska höra med shortfuse om jag kan slänga upp ett klipp från ett par av hans låtar eller tom kanske ett par hela låtar

här har ni den ultimata listan!!

Black Moon
Big L
Souls Of Mischief
Lord Finesse

finns några till som skulle plats in.. men de är inte många som tar dom här!

Ursprungligen av kainen:

Va ute igår och kollade på en polare (shortfuse) som uppträdde på öst100 i sthlm... innan och efter uppträdandet så spelade dom riktigt sköna hip-hop låtar... mycket melodi o sköna beats... nu e det så att jag tyvär inte har en aning om vad 75% av det va för något... nån som va där o kanske vet? annars... tipsa gärna mig om lite sköna hip-hop låtar med mycket melodi och sköna beats & samplingar! *sugen*

skaffa ett ex av apathy - it the bootlegs muthafu*kas! bland det skönaste! dubbel-cd!

här kommer lite låttips som kan vara intressanta:
RJD2 - F.H.H. Ft. Jakki
Non-Prophets - Xaul Zan's Heart
Non-Prophets - Tolerance Level
Danger Mouse And Jemini - Medieval Ft The Pharcyde
Danger Mouse And Jemini - Ghetto Pop Life
Chords - Wrap Your Chops
Blackalicious - Deception
Blackalicious - If I May
Fingathing - Superhero Music
Soul Position - No Excuse For Lovin

njut!

The Roots - framförallt the tipping point och phrenology.
Run dmc, och beastie boys skulle jag nog säga...

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-01 22:36

Sitter å lyssnar på A tribe called quest, The Anthology en ruskigt bra samlings skiva med alla Tribes bästa låtar.

  • Medlem
  • 2005-03-02 18:39

The narcs och Looptroop,

Motorisk Afasi, Prof P, Beväpnad Tjockis, Promoe osv.. Listan kan göras lång.. Sköna svenskar med sköna beats..

  • Medlem
  • 2005-03-11 02:11
Ursprungligen av kainen:

Va ute igår och kollade på en polare (shortfuse) som uppträdde på öst100 i sthlm... innan och efter uppträdandet så spelade dom riktigt sköna hip-hop låtar... mycket melodi o sköna beats... nu e det så att jag tyvär inte har en aning om vad 75% av det va för något... nån som va där o kanske vet? annars... tipsa gärna mig om lite sköna hip-hop låtar med mycket melodi och sköna beats & samplingar! *sugen*

Kan lova dig att det var nått med Kanye West den där kvällen, kanske...

"Slow Jamz"
"Two Words (feat. Mos Def)"
"Get Em High (feat. Talib Kweli)"

Kan också tipsa om guru's jazzmatazz skivor.. mkt skön blandning mellan hiphop och jazzbeats, enjoy

Bevaka tråden