Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag behöver lite hjälp....snälla!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag köpte idag en helt ny 15 GB iPOD för 2000:- och jag behöver lite hjälp och jag skulle bli jätteglad om ni kan hjälpa mig.

Så här är det. IPod:en är från USA och AC Adaptern man får med har USA Kontakt
och det är en FIREWIRE Connector Dock. Man sätter först i en sladd i en liten Firewire grej som man sätter i Ac Adaptern som man sedan kopplar till ipoden via en sladd. Man fick ingen USB kabel med och jag undar om man kan köpa en Europeisk USB Connector Dock och använda till den Amerikanska 15 GB ipoden jag har utan problem? Tack så jättemycket om ni svarar!

MVH Sebastian Knapic

Vad jag vet (rätta mig om jag har fel) så är det inget skillnad på de olika "dock connectors". Skillnaden är bara kontakten som sitter på adaptern du behöver för att ladda iPoden direkt i strömuttaget. Du behöver dock inte göra det, eftersom det går alldeles utmärkt att ladda den via datorn.

//karlzone

Ursprungligen av karlzone:

Vad jag vet (rätta mig om jag har fel) så är det inget skillnad på de olika "dock connectors". Skillnaden är bara kontakten som sitter på adaptern du behöver för att ladda iPoden direkt i strömuttaget. Du behöver dock inte göra det, eftersom det går alldeles utmärkt att ladda den via datorn.

//karlzone

Tack för att du svarade, ska jag alltså bara köpa en USB sladd till min iPOD och ladda den via datorn istället och inte eluttaget?

MVH Sebastian Knapic

Ursprungligen av sebastian_knapic:

Tack för att du svarade, ska jag alltså bara köpa en USB sladd till min iPOD och ladda den via datorn istället och inte eluttaget?

MVH Sebastian Knapic

Det funkar bra att ladda den i datorn direkt, men jag har hört att det är bättre att ladda den via ett eluttag. (fråga mig inte varför, man kanske får i mer ström )

Hur som helst, det funkar utmärkt att ladda direkt i usb-uttaget! Nackdelen är då den att du behöver ha en dator i närheten om du ex. är ute på resa!

Ursprungligen av karlzone:

Det funkar bra att ladda den i datorn direkt, men jag har hört att det är bättre att ladda den via ett eluttag. (fråga mig inte varför, man kanske får i mer ström )

Hur som helst, det funkar utmärkt att ladda direkt i usb-uttaget! Nackdelen är då den att du behöver ha en dator i närheten om du ex. är ute på resa!

Okej , en fråga till.... jag hade tänkt att ladda den via eluttaget med hjälp utav Firewire Connectorn och sedan när jag vill koppla den till datorn så använder jag en USB sladd för att jag har inget Firewirekort.... funkar det bra eller vad skulle du gjort?

MVH Sebastian

Jo det funkar väl bra, men själva adaptern kanske bara passar i amerikanske el-uttag och då får du problem.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 22:16
Ursprungligen av karlzone:

Jo det funkar väl bra, men själva adaptern kanske bara passar i amerikanske el-uttag och då får du problem.

Det fixar man ju lätt så här Faq: Amerikansk ström adapter !
Den som söker hittar, så det är bra att söka innan man frågar.
Bara så du vet tills nästa gång

Ursprungligen av pite_jacke:

Det fixar man ju lätt så här Faq: Amerikansk ström adapter !
Den som söker hittar, så det är bra att söka innan man frågar.
Bara så du vet tills nästa gång

Tur att du kan hjälpa mig att hänvisa till FAQ

1
Bevaka tråden