Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få bort lukt från iPoden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu i veckan använde jag min iPod samtidigt som jag lagade mat. Eftersom jag använde vitlök i matlagningen, så visade det sig att det inte var alltför lyckat: självfallet lyckades jag kleta ned min iPod med en massa vitlöksdoft. Nog för att vitlök är gott, men jag vill helst inte ha dess lukt på min iPod...

Har någon erfarenhet av liknande missöden, och hur gör man/vad använder man för att få bort denna lukt?

Var på en kräftskiva i höstas där killen som skulle stå för musiken fick förhinder.
Eftersom intaget av rusdrycker var över måttliga så tyckte jag att min iPod kunde stå för musiken.
Efter en kväll med kräftspatskladdiga fingrar luktade podden inte särskilt trevligt.
Det satt i några veckor men nu finns det inga spår av lukten längre.
Det enda jag tvättade med var lite såpa och vatten på en trasa.

Vet faktiskt inte vilket som är mest ihållande, vitlök eller kräftspat, men jag hoppas att det löser sig även för dig.

dahlborg - Tack för svaret!

Känns bra att man inte är den enda som drabbats av detta!

Man måste vara försiktig=)

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-04 16:00
Ursprungligen av Sherman:

Nu i veckan använde jag min iPod samtidigt som jag lagade mat. Eftersom jag använde vitlök i matlagningen, så visade det sig att det inte var alltför lyckat: självfallet lyckades jag kleta ned min iPod med en massa vitlöksdoft. Nog för att vitlök är gott, men jag vill helst inte ha dess lukt på min iPod...

Har någon erfarenhet av liknande missöden, och hur gör man/vad använder man för att få bort denna lukt?

jäkligt komiskt inlägg måste jag säga, hehe.
nåväl - om du har tillgång till aktivt kol kan du lägga kalaset i en burk några dagar, så går aromen bort.

Lägg den inte i aktivt kol, den kommer att bli svart och det kommer att bli ett ännu större problem än det du hade innan, lukten försvinner nog.

hehe men det var en rolig tråd

1
Bevaka tråden