Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera sin ipod

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste man formatera sin ipod när man får den frågan då man kopplat sin ipod till sin pc för första gången? Fick den frågan och svara "ja" och efter det funkar inte min Ipod och jag har idag sänt tillbaka den för reperation. Så blivit lite rädd för att formatera

Varför får man frågan att formatera. Den har ju ett bra och fungerande operativ system när jag testa den "innan jag kopplat den till pc" och allt sluta funka.

Martin

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-09 20:47
Ursprungligen av Marra1:

Måste man formatera sin ipod när man får den frågan då man kopplat sin ipod till sin pc för första gången? Fick den frågan och svara "ja" och efter det funkar inte min Ipod och jag har idag sänt tillbaka den för reperation. Så blivit lite rädd för att formatera

Varför får man frågan att formatera. Den har ju ett bra och fungerande operativ system när jag testa den "innan jag kopplat den till pc" och allt sluta funka.

Martin

ska du köra den med pc måste du fat-formatera den.

Ursprungligen av erik:

Så det var det som misslyckades för mig när Apple programet skulle göra det nu senast.. så normalt så funkar det bra?

Ursprungligen av erik:

Med andra ord inte följa instruktionerna från Apple skivan??! Förvirrande detta...

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 08:19

Nja, du ska inte formatera den i den meningen att du låter Windows göra det. Använd den medföljande programvaran, Uppdateraren eller Updater eller vad den heter (minns inte riktigt). Och om inte jag minns fel så står det väl så i manualen?

Ursprungligen av Spyder:

Nja, du ska inte formatera den i den meningen att du låter Windows göra det. Använd den medföljande programvaran, Uppdateraren eller Updater eller vad den heter (minns inte riktigt). Och om inte jag minns fel så står det väl så i manualen?

Japp. men det var efter formateringen som man gör med mjukvaran man får till sin ipod som den sluta fungera.. Så nu är den på sjukhus

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 22:39

Ah, ok... trist. Hoppas den mår bättre sedan och att den får en rejäl penicillinkur!

DOA, dead on arrival, trist. Det händer ju tyvärr då och då. Antagligen disken som är kass!

När den komemr tillbaka kommer den att må bra!

Mvh Olof

1
Bevaka tråden