Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har fått nog!!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Laddar ipoden när man har den inkopplad via usb?? I fall den gör de så tar det 23445 timmar för den att bli full. Och sen tar det typ ett dygn för den att laddar ur helt
palla!!!!!!

Mvh
besviken ipod ägare!

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 22:41

De senaste 4G-poddarna (med klickhjul) ska ladda via usb. Om den inte gör det skulle jag testa på en annan dator, ifall det är nåt galet med usb-porten. Annars är det väl Apple support som gäller...

Dina problem verkar konstiga, vilken typ av USB portar har du? Det låter som om de inte ger tillräckligt med ström. Du kasnke ska offra ett par hundra på ett Firewirekort? Det kan ju vara värt det!

Jag förstår att du är besviken om du haft många problem.

Mvh Olof

Utan att vara tvärsäker så misstänker jag att USB-anslutning gör likadant som FW-anslutning, dvs. laddar samtidigt som den dränerar batteriet. Att sätta datorn i vila, eller stäng av den påskyndar processen, dvs.dräneringen fortsätter, men ingen laddning sker.

Lösningen är att ladda mhja den medföljande laddaren och bara ha iPoden ansluten till datorn i samband med uppdatering av musiken på iPoden. Gäller det en äldre iPod utan laddare, återstår bara att komma ihåg att koppla bort iPoden när man lämnar datorn så länge att den går i vila, eller när man stänger av den.

• Oregistrerad
  • 2005-02-10 23:38

Jag laddar ofta min iPod via PowerBook/FireWire och har inga problem med det. Uppenbarligen fungerar det. Känner inte igen mig i leonardos argumentation alls.

varför har inte alla firewire?

• Medlem
  • 2005-02-11 11:24

Min Fujitsu Siemens (PC) har både usb och firewire

• Oregistrerad
  • 2005-02-11 14:22

Jag kan ladda min iPod 4G i min mac minis FW-port utan att datorn är på! Det gäller kanske alltid firewire?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-11 14:56
Ursprungligen av statemachine:

Jag kan ladda min iPod 4G i min mac minis FW-port utan att datorn är på! Det gäller kanske alltid firewire?

är den helt av eller är den bara i viloläge?
går det att ladda på viloläge är det ju förståeligt.

Två iPod:ar

Konstigt jag vet..Men just nu har jag två st Ipod:ar och skall ersätta min gamla Gen. 3 (20 gig) med en iPod Photo 40 gig.

Hur skall jag bäst göra? Avinstallera iTunes och börja om från början eller kan jag bara plugga in den nya utan att göra ngt speciellt

Tack

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-12 16:35
Ursprungligen av Trusted_Banker:

Konstigt jag vet..Men just nu har jag två st Ipod:ar och skall ersätta min gamla Gen. 3 (20 gig) med en iPod Photo 40 gig.

Hur skall jag bäst göra? Avinstallera iTunes och börja om från början eller kan jag bara plugga in den nya utan att göra ngt speciellt

Tack

Starta gärna en ny tråd när du påbörjar en helt ny diskussion. Och som svar på din fråga så är det bara att plugga in och köra.

1
Bevaka tråden