Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera <--> iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag måste formatera datorn nu snart, och måste då som ni förstår installera iTunes igen efteråt. All musik ligger dock som tur var på min andra hårddisk, så de försvinner inte, men när jag sen igen ska lägga in dem i iTunes kommer de väl inte ha tappat information som namn, betyg etc? den informationen är väl i ljudfilen hoppas jag!?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-11 20:01

Namn (Artist, titel, album, genre, etc.) ligger i respektive fil, men jag tror att det är iTunes som håller reda på betygen i sin egen databas. Jag tror du kan hitta tips på hur du ska göra för att flytta iTunes-databasen (eller hela biblioteket) om du söker här på forumet, eller om nån annan vänlig själ vet hur man lämpligast gör.

(Hm... känns som om jag hela tiden inväntar andras svar i mina inlägg på sistone... Skärpning!)

Ursprungligen av Spyder:

Namn (Artist, titel, album, genre, etc.) ligger i respektive fil, men jag tror att det är iTunes som håller reda på betygen i sin egen databas. Jag tror du kan hitta tips på hur du ska göra för att flytta iTunes-databasen (eller hela biblioteket) om du söker här på forumet, eller om nån annan vänlig själ vet hur man lämpligast gör.

(Hm... känns som om jag hela tiden inväntar andras svar i mina inlägg på sistone... Skärpning!)

Alla låtar kommer ju samtidigt ligga kvar på iPoden, så om jag skulle koppla in den efter jag formaterat och så, så borde väl inte iTunes vara så pundad att den skulle ge alla låtar som har betyg på iPoden betyget noll?!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-12 16:42
Ursprungligen av Sloppy Joe:

Alla låtar kommer ju samtidigt ligga kvar på iPoden, så om jag skulle koppla in den efter jag formaterat och så, så borde väl inte iTunes vara så pundad att den skulle ge alla låtar som har betyg på iPoden betyget noll?!

Nej, det har du rätt i, men jag vet inte hur iTunes gör med låtarna på din iPod om du kör med autosynkning...

exportera bibliotek-filen i itunes och spara undan innan formatering

Ursprungligen av m_hagerstrom:

exportera bibliotek-filen i itunes och spara undan innan formatering

hur ska jag göra med den txt-filen sen efteråt då?

Formatering

Jag har precis köpt min Ipod 20 GB och har försökt installera den på min PC men den säger att Ipoden skall formateras och när jag gör det står den bara och loopar runt och gör aldrig det klart. Jag blir tokig av att inte komma igång. Vad skall jag göra?

Ursprungligen av Stefan G:

Jag har precis köpt min Ipod 20 GB och har försökt installera den på min PC men den säger att Ipoden skall formateras och när jag gör det står den bara och loopar runt och gör aldrig det klart. Jag blir tokig av att inte komma igång. Vad skall jag göra?

Om det inte redan löst sig så starta om datorn och försök igen.

1
Bevaka tråden