Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avstängd dator i nätverket?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-12 18:51

Jag har en iPod Photo och två datorer. Om jag nu delar ut mitt bibliotek så att det är samma på båda datorerna, eller importerar biblioteket från ena datorn till den andra som används oftare, vad händer då om ena datorn är avstängd när jag uppdaterar iPoden? Måste jag markera/avmarkera låtar som redan finns på iPoden och som jag vill ha kvar på den?

Kanske lite luddig fråga men någon kanske förstår....

Du måste nog lägga till låtarna i iTunes för varje dator. Annars är de ju inte med i databasen. Om du delar ut via nätverket (dvs. med iTunes så kan du inte lägga in den spellistan på din pod)

förlåt om svaret var ännu mer luddigt

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-12 20:00

Men om jag "lägger till mapp i biblioteket" och hämtar den från den andra datorn via nätverket (alltså mappen ligger på den andra datorn men biblioteket finns på "min" dator) vad händer då om datorn som jag hämtade mappen från är avstängd? Då kommer väl iTunes att tro att mappen med låtarna är borttagen och alltså ta bort låtarna från iPoden?

Hur fungerar markering/avmarkering av låtar? Har det att göra med vilka som uppdateras och inte?

Ja är datorn som en del av låtarna finns på avstängd kommer iTunes notera det och de kommer tillfälligt tas bort från iPoden. I alla fall om du har automatisk synkning. Dubbelklickar du på en sån låt i iTunes kommer du få upp en ruta som säger att filen inte kan hittas och en fråga om du vill ta bort den från biblioteket eller leta upp den själv.

1
Bevaka tråden