Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

volymspärr..?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste i macworld om att ipod har en volymspärr(tack vare frankrike) det finns ett program som tar bort den spärren ( gopod.free-go.net ) laddade ner det men får det inte att fungera ...någon som vet nåt om det här???

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-13 00:40

jadu... inte mer än att det är lite sorgligt att du inte får det att funka i och med att det bara är en knapp att trycka på...

har unzippat filen tryckt på go knappen.....nog min dator som flippat....

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 04:12

Jag ändrade volymen i iTunes.
Om man markera mer än en artist och högerklicka och väljer info kan man ändra volymen genom att ändra i volymjustrerings (stavning) rutan längst ner till vänster. Alla mina låtar ligger nu på 100% +
Inte för att jag behöver ha det så högt, men jag vill att man ska kunna vrida upp tills det gör ont i öronen. :rolleyes:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-07 04:24

att ändra volymen i iTunes gör inte att man kringgår volymspärren.
dock lär man öka risken att ljudnivån peakar och ljudet blir distat.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 14:36
Ursprungligen av erik:

att ändra volymen i iTunes gör inte att man kringgår volymspärren.
dock lär man öka risken att ljudnivån peakar och ljudet blir distat.

Det va inte min mening att kringgå volymspärren. För jag vet inte hur man gör, för som på alla andra forum finns det inget konkret svar på hur man gör. Istället finns 20 topics med 20 svar i varje om hur man gör. Jag ville bara komma med ett förslag på hur du fick högre volym utan några krångel.
Vet du hur man tar bort volymspärren på en iPod Photo 30gb så är jag tacksam för svar. Vet inte vilken generation den är, men den är drygt 1 vecka gammal.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-08 01:56
Ursprungligen av Poddan:

Det va inte min mening att kringgå volymspärren. För jag vet inte hur man gör, för som på alla andra forum finns det inget konkret svar på hur man gör. Istället finns 20 topics med 20 svar i varje om hur man gör. Jag ville bara komma med ett förslag på hur du fick högre volym utan några krångel.
Vet du hur man tar bort volymspärren på en iPod Photo 30gb så är jag tacksam för svar. Vet inte vilken generation den är, men den är drygt 1 vecka gammal.

http://gopod.free-go.net/index_en.htm
dra hem goPod. koppla in, kör programmet och lås upp spärren.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 02:18

Gjorde det precis.
Tack så mycket för hjälpen.

Vad händer när du trycker på knappen? Det kan ta några sekunder. Testa anslut iPoden innan du öppnar programmet.

BTW, här är en gammal namninsamling mot att Apple drog alla européerna över en kam med volymspärren:
http://www.petitiononline.com/ipodEU/petition.html

  • Medlem
  • 2005-06-08 22:03

Tja!
Jag undar va det e för skillnad på GoPod o EuPod? kan man ha båda installerade på minin?

MVH JOjjE

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-08 22:27
Ursprungligen av JNKI:

Tja!
Jag undar va det e för skillnad på GoPod o EuPod? kan man ha båda installerade på minin?

MVH JOjjE

tror de ger samma effekt. du behöver inte installera goPod i alla fall. bara köra, klicka, sen är det klart.

  • Medlem
  • 2005-06-08 22:39
Ursprungligen av erik:

tror de ger samma effekt. du behöver inte installera goPod i alla fall. bara köra, klicka, sen är det klart.

Vad menar du med att bara köra? :S

fattar inte riktigt ere samma sak lr? Kan man inte ha båda installerade? Blir det inte bättre effekt då?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-08 22:43

jag kan bara tala för goPod, men återigen - du installerar inte programmet. du kör den från din hårddisk, låser upp iPoden och fortsätter leva ditt liv.
det är inget omfattande "hack" vi snackar. ett ingrepp som på mac kan göras genom att slänga en inlagd fil.

bättre effekt som i "ta bort volymspärr" och "ännu ta bort:are volymspärr"?
man tar bort den, sen är den borta tills man låser igen eller uppdaterar firmwaren.

jag får "no (supported) ipod was found!" på iMod fast jag har fått det att fungera innan, och på goPod står det iPod not detected

ok, tror jag fick det att funka nu.. tog på "uncapped" men det blev högre förra gången.

Heeelt underbart... tänkte nästan börja klaga för att jag inte fick sådär VRÅLjävlatokhögt... men nu fick jag det...

Thnx!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-22 11:56

Ingen som vet hur man gör med den underbara kombon PC formaterad ipod och mac dator?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-22 18:59
Ursprungligen av opehrson:

Ingen som vet hur man gör med den underbara kombon PC formaterad ipod och mac dator?

Du måste förstås köra programmet från en pc.

  • Medlem
  • 2005-06-22 13:54

verkar lite onödigt känns inte som att man behöver högre än max? akta tinnitus

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-22 17:23
Ursprungligen av XyNoX:

verkar lite onödigt känns inte som att man behöver högre än max? akta tinnitus

bortsett från de som har tungrodda hörlurar och med volymspärren för nöja sig med fjesvolym.

Jag e nöjd me den vanliga volymen...

Ursprungligen av shuffle:

Läste i macworld om att ipod har en volymspärr(tack vare frankrike) det finns ett program som tar bort den spärren ( gopod.free-go.net ) laddade ner det men får det inte att fungera ...någon som vet nåt om det här???

----------------------------------------------

ett annat hett tips är att hacka din ipod..istället för att installera mjukvara på den så laddar du helt enkelt ner ett program till datorn och stänger av och på din volymspärr genom en enkel knapptryckning...funkar på alla utom 60gb.. här e en länk till sidan programmet finns på http://www.randgruppe.info/ipod/

hoppas det funkar om ni inte får gopod eller eupod att funka..

1
Bevaka tråden