Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig ljud från ipod mini!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-17 14:13

e d bara jag som tycker att ipod mini inte har så bra ljud? jag har bytt till ipod in-ear hörlurar men ljudet e kass ändå? när man t ex väljer bass-booster läger i EQ så sprängs bas ljudet. väljer man nån annan läge så e det samma sak när man höjer ljudet... e det kanske min som e kass??

• Oregistrerad
  • 2005-02-17 14:44
Ursprungligen av kenn1:

e d bara jag som tycker att ipod mini inte har så bra ljud? jag har bytt till ipod in-ear hörlurar men ljudet e kass ändå? när man t ex väljer bass-booster läger i EQ så sprängs bas ljudet. väljer man nån annan läge så e det samma sak när man höjer ljudet... e det kanske min som e kass??

Beror nog mest på lurarna och inte spelaren tror jag.
//Jakob

iPod's in-ear lurar är inte särskilt bra. Tror att iPod.se har gjort ett test med dem till och med.
Min mini låter grymt med Koss Porta Pro. Det kan också ha med dina filer att göra.. Vad har dom flesta av dina låtar för bit-rate?

Håller med om dåligt ljud. Distortionen som blir vid bass boost får man också när man kör utan EQ om låtarna ligger med lite för hög nivå. Tråkigt att iPod har problem med det, för det har ingen annan...

Tycker för övrigt att själva ljudkvaliten är ganska dålig också. Låter platt och omusikaliskt oavsett vilka lurar man använder.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-18 17:29

är det ljudskillnad mellan mini och riktiga iPod?
har nämligen kanonljud i min... kör på Rock-EQ och Koss the plug

1
Bevaka tråden