Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken rekomenderas?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Står i begerepp att köpa en iPod. Valet står mellen ipod 40gig och ipod photo 40gig.
Photo är ju nästan tusen kronor dyrare för samma storlek på hårddisk men skärmen är ju urläcker. Kommer icke färgskärmar att vara helt ute inom en snar framtid? Eller ska man satsa förnuftigt på en vanlig ipod 40gig? Vad är era åsikter?

Hje då från Webster

  • Medlem
  • 2005-02-18 14:38

köp en photo... bättre bateritid :cool:, och du kan använda den till mer saker(lägga in bilder m.m.)

Ursprungligen av alal:

köp en photo... bättre bateritid :cool:, och du kan använda den till mer saker(lägga in bilder m.m.)

Tack för svaret!

Vill gärna ha fler synpunkkter!

  • Medlem
  • 2005-02-18 16:07
Ursprungligen av Webster:

Kommer icke färgskärmar att vara helt ute inom en snar framtid? Eller ska man satsa förnuftigt på en vanlig ipod 40gig? Vad är era åsikter?

Hje då från Webster

I kampen mellan svartvitskärm och färgskärm, tror jag nog med all säkerhet och stärkt av historien att framtiden ligger färgskärmen i fatet

Jag skulle definitivt satsa på Photon, bara det faktum att man kan se alla skivkonvolut i färg är ju värt minst 1000:-

Ska själv byta ut min mini mot Photon

Ursprungligen av Webster:

Hej!
Står i begerepp att köpa en iPod. Valet står mellen ipod 40gig och ipod photo 40gig.
Photo är ju nästan tusen kronor dyrare för samma storlek på hårddisk men skärmen är ju urläcker. Kommer icke färgskärmar att vara helt ute inom en snar framtid? Eller ska man satsa förnuftigt på en vanlig ipod 40gig? Vad är era åsikter?

Hje då från Webster

Bytte min iPod 20 till en iPod Phot 40 gig. Det är en fröjd att ha en färskärm. Dessutom är batteritiden mkt bättre och typsnittet snyggare.

alltså.. hur mycket glädje kommer du ha av färgskärmen?
kommer du att sitta och lyssna på musik och titta på skärmen samtidigt??
ja, det är skitgrymt med färgskärm men det är ju ( i praktiken ) rent kosmetiskt.
du kommer inte använda den som det är tänkt.. för det är idiotiskt.
köp en 40gb 4 g i stället.
jag hade samma problem som du förut och kom fram till att fs är riktigt collt men inte värt 100 kr extra.

alltså.. ta ipoden för vad den är. en riktigt grym mp3 spelare!

Ursprungligen av virreslirre:

alltså.. ta ipoden för vad den är. en riktigt grym mp3 spelare!

Jag tackar för svaren - intressant, men klokare blev jag inte. Men jag lutar nog åt den framtidssäkrare photo!

1
Bevaka tråden