Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod 3g vem reparerar ??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-26 01:07

Hej, min son på 1,5 år skickade ner min Ipod i parketten, varefter den får mappen med utropstecknet på, vid otaliga försök att återställa den, etc så verkar det som den är kaputt... Är det lönt att skicka den nånstans för reperation ?? vem gör sånt isådana fall ?? det är 20gig 3g....

mvh/Magnus

Det är absolut inget fel på. Installera bara om mjukvaran i den (som du får med på skivan) och följ anvisningar så ska det inte vara några problem.

Kan vara så att hd har kraschat, apple lagar ju men det blir billigare att köpa en ny tyvärr

Mvh Olof

Kan meddela att jag fick samma symbol i julas då jag skulle "vara duktig" och fixa lillasysters mini... trodde också att den var kaputt, men det löste sig till slut... tala gärna om hur det gick för dig!

  • Medlem
  • 2005-02-27 09:00

Men detta verkar ju vara mer ett hårdvarufel... inte som det brukar vara (Fel på poddens mjukvara (?)) när den symbolen kommer upp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-27 12:06

Statusrapport:

Jag har nu försökt med alla mjukvaror jag kan tänka mig, skivverktyg, Diskwarrior, provat att ladda ur batteriet....

Öppnat den och kopplat ur & i hårddisken, ifall det var något glapp där. Samma problem fortfarande det går att använda den som FW-disk i en liten stund men den lägger av att funka efter ett tag. När man startar den så låter det likadant, typ "tick tick tick rrrrrassell " 2 gånger sen kommer mappen upp och den stänger av sig.

Nu jagar jag med ljus & lykta efter en HD till en 3g pod, dvs antingen en 20gig eller en ny 30gig, toshiba.
(finns diskar för 2200:- + moms & frakt, men det är ju hysteriskt mycket)

Någon som har bra kontakter på 1,8" HD´s ?? eller om någon har en ipod med kass display eller nåt ??

Nu börjar det bli tyst hemma......hjääälp

mvh/ mangan

Borde ju finnas en del här som har nån gammal trött iPod där batteriet är dött

1
Bevaka tråden