Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes vill inte hitta min Ipod

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag stoppade in min Ipod till datorn idag som vanligt...
Skulle fixa lite... Men den vägrar att dyka upp i itunes.. den börjar bara ladda batteriet.
Det har aldrig hänt förut, har funkat klockrent förut...
Hade Ipoden låg på laddning i natt med vanliga laddaren, men när ja tog den från laddaren så va batteriet dåligt.. konstigt.. vet inte om laddaren inte satt i ordentligt eller nåt.
Men hur som helst så är itne de problemet, utan att inte itunes hittar Ipoden.
Nån som har en lösning på det ?

Tack på förhand!
Peter

Hände precis samma sak för mig idag. DEn börjar ladda batteriet med hittas inte av Itunes eller Windows.

Laddade den också precis innan.

Ursprungligen av sailoraxel:

Hände precis samma sak för mig idag. DEn börjar ladda batteriet med hittas inte av Itunes eller Windows.

Laddade den också precis innan.

Men min har börjat fungera igen... Vet inte varför.
Men tog nån dag eller så..
Så vänta nån dag så ska de nog funka igen..

EXAKT samma sak hände mig, men den fungerar fortfarande inte. Kör senaste OS X (10.3.8). Eftersom datorn inte hittar åt podden så kan jag inte uppdatera till senaste iPod updaten. En annan sak, om jag kopplar i iPoden i FW-uttaget, så dyker inte min andra FW-disk upp på skrivbordet. Det verkar som om min iPod "kortsluter" hela FireWire-kedjan.

EDIT: Har en G5 2*2 GHz

Har samma problem här: Stoppar i fw kabeln, iPoden börjar ladda batteriet men den dyker inte upp i varken iTunes eller på skrivbordet..

Kör 12" PB, iPod mini OS X 10.3.8

Har nästan gett upp hoppet. Trots att batteriet är full-laddat (har öppnat upp podden och gjort en test på batteriet med en sån där batterimätare) så dör podden väldigt snabbt efter att jag tar bort FW-sladden. Ibland håller den en timme, olika hela tiden.

FW Fail säger "iPod diagnostics Mode".
Tror det är kört för unge herr Eriksson.

prova att ladda ur batteriet helt å sen ladda den å koppla in den, funkade för mig iaf...

Lösningen för mej var att köra iPod Restore rutinen enligt --> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983

mvh/jensa

Samma här..

Tjena. Sitter med precis samma skitproblem, batteriet tar slut efter 30 min. Det dummaste är dock att jag köpte podden i usa precis innan jul och tänkte mig inte för och det blev en HP Ipod. Eftersom de inte säljs i Sverige vill inte HP i Sverige ge nån service på den.. Ska man verkligen behöva skicka den till staterna för att få den att funka?? Nån som vet?? Annars undrar jag om ni andra bytt batteri och sen fått det att funka eller om det helt enkelt är fel på podden..

Peace out

1
Bevaka tråden