Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny 99mac-logo

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2002-07-06 15:27

Åh va snyggt! Lila är ju min absoluta favoritfärg Så där vill jag att forumet ska se ut *kräva* Kenneth, det där va tokrock

Orginalet:
http://www.amdclockzone.com/
Och min "egna" som jag tiggde till mig:
http://www.amdclockzone.com/gnusegna.php

^ Jag gillar lila

• Oregistrerad
  • 2002-07-06 17:09

Man skall inte bytta logo hur som helst!

Jag tycker logon funkar bra. Den har sin charm. Nu är logon inarbetad och då skall man INTE byta ut den! Det är grundlregel vid alla varumärken. Dessvärre så brukar många glömma det vid olika redesigns.

Jag är helt emot ett logobyte.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Jag är helt emot ett logobyte.

Som jag krev inledningsvis: "jag har på _eget_ initiativ gjort ett förslag till ny 99mac-logo".

Detta är alltså inget av 99mac-grundarna sankionerat försök till logobyte. Bara ett förslag.

Jag kan delvis hålla med om det du skriver om varumärken. Men alla logotyper har genomgått små eller stora förändringar för att anpassa till tiden. Givetvis med olika lyckat resultat.

Jag tror att du - just i detta fall - övervärderar logons betydelse för denna magnifika samlingspunkt. Macanvändare hittar hit ändå.

Well, detta är - mig veterligen - den första gången här, som det utbytts tankar om design och logotyper på ett mer konkret plan.

Och som sagt: det är INTE 99mac som står bakom.

Andra som vill experimentera vidare får gärna komma med inlägg i debatten!

Vänligen
Kenneth

• Oregistrerad
  • 2002-07-06 18:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Jag kan delvis hålla med om det du skriver om varumärken. Men alla logotyper har genomgått små eller stora förändringar för att anpassa till tiden. Givetvis med olika lyckat resultat.

Jag tror att du - just i detta fall - övervärderar logons betydelse för denna magnifika samlingspunkt. Macanvändare hittar hit ändå.

Well, detta är - mig veterligen - den första gången här, som det utbytts tankar om design och logotyper på ett mer konkret plan.

Nej, jag förstod att det var eget intativ, men jag upplever logon som finns idag har fått de värderingar som behövs. I början var jag väl inte så jätte förtjust men nu tycker jag den är riktigt snygg... Om man sen jämför med flertal tidnings logotyper så är den riktigt kanon snygg!

Jag upplever logon som att den är mjuk. Vi håller ihop emot den "onda" windowsvärlden... Sen känns det inte dyrt och påkostat, vi hjälper varandra utan vinstintressen.

Kanske har man blivit gammal och mossig här, men vi kan kanske ha en redesign tävling till femårs jubileumet istället...

Aningen OT: Ett forum jag saknar på nätet är ett för diskutioner om design på svenska. Om web/tryck/varumärken etc...

IMHO

"Aningen OT: Ett forum jag saknar på nätet är ett för diskutioner om design på svenska. Om web/tryck/varumärken etc..."

...typsnitt, förpacknings- och industridesign med mera! Jättebra idé.

Undrar om man kan få 99mac att nappa på att öppna ett sådant forum?!

/Kenneth

Jag är med på en design-sektion. Gärna lite resumé-stil på det också, snack om reklamer i alla media. Det är jag gärna med på!

Om det är fler som samtycker kanske moderatorerna gör slag i saken!

Bevaka tråden