Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera till NTFS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-01 20:46

har funderingar på att formatera om iPoden till ntfs, eftersom när kör med fat32 så klarar den inte att lägga över filer som är större än 1gb eller något åt det hållet med ntfs klarar det.

men jag har lite frågor kring det här.
hur gör jag med all musik som finns på poden?
jag har inte kvar den på datorn och vill gärna spara den. ska jag göra så att jag klickar så att man kan se dolda mappar och filer och sedan kopiera över mappen som innehåller all musik?

Efter formateringen kan jag då eneklt och smidigt kopiera tillbaka mappen med all musik till poden?

yttligare en fråga ang. det här..när jag formaterar den till ntfs, funkar det lika smidigt att koppla in den till en pc? att lägga över filer o musik på den, eller måste man ha en mac för det,nu när det är ntfs?

tack på förhand

iPod kan du formatera som HFS+ eller FAT32 och fortfarande få den att funka som iPod.
Formaterar du något annat å blir det på sin höjd en extern USB-disk.
(Och väljer du HFS+ så kommer Win inte kunna läsa utan MacDrive eller liknande)

När det gäller musik får du nog göra som du säger, men varför inte köpa en intern disk så du kan ha låtarna på datorn ihop med iTunes, det funkar så mycket bättre så…

• Medlem
  • 2005-03-02 00:09
Ursprungligen av Pär:

iPod kan du formatera som HFS+ eller FAT32 och fortfarande få den att funka som iPod.
Formaterar du något annat å blir det på sin höjd en extern USB-disk.
(Och väljer du HFS+ så kommer Win inte kunna läsa utan MacDrive eller liknande)

När det gäller musik får du nog göra som du säger, men varför inte köpa en intern disk så du kan ha låtarna på datorn ihop med iTunes, det funkar så mycket bättre så…

jag menade nog HFS+ förstås...
jag hade tidigare alla mina låtar på min gamla pc och har bara inte orkat fört över de till min mac.

Det du sa i första spalten,ang "så kommer Win inte kunna läsa utan MacDrive eller liknade"
förstod aldrig riktigt helt..macdrive.
Så jag kommer inte kunna lägga över saker på poden då när jag kör HFS+ från en windowsdator?
vad är macdrive?

• Medlem
  • Lund
  • 2005-04-01 16:28

MacDrive är en mjukvara som gör att Windows kan läsa HFS+, vilket normalt bara kan läsas av Macar med MacOS 9.1 eller senare.

Ursprungligen av hugin:

MacDrive är en mjukvara som gör att Windows kan läsa HFS+, vilket normalt bara kan läsas av Macar med MacOS 9.1 eller senare.

Var får man tag i MacDrive? Skulle gärna vilja ha min iPod mini i HSF+.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-04 08:50
Ursprungligen av Hermie:

Var får man tag i MacDrive? Skulle gärna vilja ha min iPod mini i HSF+.

http://www.mediafour.com

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-01 19:03
Ursprungligen av gonza:

Så jag kommer inte kunna lägga över saker på poden då när jag kör HFS+ från en windowsdator?

Du kan m.a.o. inte ens lägga in HFS+ som filsystem i din Windowsburk. Windows kör än så länge NTFS eller Fat32 (eller ännu värre: FAT16).

1
Bevaka tråden