Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nästan samma problem som nedan. Vad ska man göra? Något som haft det mer än mig????
....................................................................................
Har en hel del strul med min iPod 40 Photo
Har bl.a. samma problem som andra här verkar ha haft...nämligen fellmeddelnade i stil med:

iTunes: iTunes.exe: skadad fil
"....\iPodControl\iTunes\iTunesControl (ibland istället \iTunes_Temp eller \iTunesPrefs på slutet..)
blablabla chkdsk"

Provat att återställa m.m.....tenderar att funka ibland men problemet kommer alltid tillbaka förr eller senare.

Annat felmeddelande som dyker upp när det går väldigt långsamt med överföring av låtar:

"iTunes:iTunes.exe - Timeout från enhet
Angiven I\o-åtgärd på \Device\Harddisk 1\DR4 slutfördes inte innan tidsgräns överskridits"
Efter detta ges man alternativen att avbryta, försöka igen och något mer...vad man än gör dyker detta meddelande upp efter ett tag igen när man försöker överföra låtar.

Hur jobbiga nämnda felmeddelanden än kan vara är det kanske ändå inte dessa som är det stora problemet. Med mycket meck kan man komma runt dessa, åtmistone en lite stund...Men det stora problemet ligger i att när man överför låtar så kommer alltid efter stund följande felmeddelande upp:

"Attempting to copy to the disk "xxx" failed.
An unkonown error occurred(-36)."

Det går oftast att få in runt 10-20 låtar innan detta meddelande dyker upp, men det dyker alltid upp och efter att det gjort det går det inte att tanka in några låtar på iPoden. Sitter alltså där med ynka 10-20 låtar att spela medan biblioteket är fullt med låtar jag vill överföra. Händer ibland att iTunes räknar upp flera hundra låtar och man ser hur de överförs men sen dyker detta fellmeddelande upp och när man sedan kopplar loss iPoden och kollar efter så har inga låtar överförts.....

Är ganska lost efter att ha provat alla de vägar jag kan tänka mig för att lösa problemen och är tacksam för all hjälp jag kan få!

Om det är till någon hjälp så använder jag följande:
iPod 40 Photo
PC (som uppfyller systemkraven)
USB 2.0
Senaste versionerna av iTunes och iPod Updater

Någon som har något tips?

Ursprungligen av Marra1:

Har nästan samma problem som nedan. Vad ska man göra? Något som haft det mer än mig????
....................................................................................
Har en hel del strul med min iPod 40 Photo
Har bl.a. samma problem som andra här verkar ha haft...nämligen fellmeddelnade i stil med:

iTunes: iTunes.exe: skadad fil
"....\iPodControl\iTunes\iTunesControl (ibland istället \iTunes_Temp eller \iTunesPrefs på slutet..)
blablabla chkdsk"

Provat att återställa m.m.....tenderar att funka ibland men problemet kommer alltid tillbaka förr eller senare.

Annat felmeddelande som dyker upp när det går väldigt långsamt med överföring av låtar:

"iTunes:iTunes.exe - Timeout från enhet
Angiven I\o-åtgärd på \Device\Harddisk 1\DR4 slutfördes inte innan tidsgräns överskridits"
Efter detta ges man alternativen att avbryta, försöka igen och något mer...vad man än gör dyker detta meddelande upp efter ett tag igen när man försöker överföra låtar.

Hur jobbiga nämnda felmeddelanden än kan vara är det kanske ändå inte dessa som är det stora problemet. Med mycket meck kan man komma runt dessa, åtmistone en lite stund...Men det stora problemet ligger i att när man överför låtar så kommer alltid efter stund följande felmeddelande upp:

"Attempting to copy to the disk "xxx" failed.
An unkonown error occurred(-36)."

Det går oftast att få in runt 10-20 låtar innan detta meddelande dyker upp, men det dyker alltid upp och efter att det gjort det går det inte att tanka in några låtar på iPoden. Sitter alltså där med ynka 10-20 låtar att spela medan biblioteket är fullt med låtar jag vill överföra. Händer ibland att iTunes räknar upp flera hundra låtar och man ser hur de överförs men sen dyker detta fellmeddelande upp och när man sedan kopplar loss iPoden och kollar efter så har inga låtar överförts.....

Är ganska lost efter att ha provat alla de vägar jag kan tänka mig för att lösa problemen och är tacksam för all hjälp jag kan få!

Om det är till någon hjälp så använder jag följande:
iPod 40 Photo
PC (som uppfyller systemkraven)
USB 2.0
Senaste versionerna av iTunes och iPod Updater

• Oregistrerad
  • 2005-03-02 20:49

Testa att göra en återställning av din iPod (med firmwareuppdateringsverktyget som man kan ladda ner från Apples hemsida) och avinstallera iTunes helt från systemet och installera sedan om det igen och lägg i alla låtar i biblioteket igen. Sedan testar du.
Vilket operativsystem använder du? Om det är Windows så kan Windows börja strula efter många månaders flitigt användande av det. Om du inte får det att fungera, ring Apple och fråga dem om de vet vad som kan vara felet, om de inte vet, skicka in den på lagning. Men jag tror i alla fall det har med mjukvaran i din dator att göra - eller i iPoden. Lycka till.

Första delen i ditt inlägg känns väldigt bekant, det där med "kör chkdsk". Jag har råkat ut för precis samma sak och frågade på det här forumet vad jag skulle göra. Jag fick en länk till en tråd på ipodlounge.com där de diskuterade just det ämnet. Men eftersom tråden vad 18 sidor lång ska jag försöka återge vad jag kom fram till efter att ha läst allt.

Det verkar vara så att det är ett fel i den senaste uppdateringen som skapar det här problemet. Lösningen är att antingen lura sin iPod att uppdatera sig bakåt (inte att rekommendera), göra fullständig återställning eller att ställa om sin iPod till hårddiskläge och köra chkdsk från Kör-menyn. Om du väljer det sista alternativet, som jag tycker du ska prova först, ska du skriva:

chkdsk e: /f

i fönstret som dyker upp när du klickar på Kör från Start-menyn och skriver cmd. Detta förutsätter att din iPod får volymbeteckningen e: av datorn, om inte ändra till det som gäller i ditt fall. När sedan programmet frågar om du vill laga lösa trådar så svara ja. Sedan borde iallafall chkdsk-felmeddelandet vara avklarat. Dessvärre är det så att detta bara är en tillfällig lösning eftersom risken är stor att du får samma problem igen om du låter din iPod komma i djupsömn (dvs. inte använt den på 36 timmar). Någon långsiktig lösning kommer förmodligen inte att finnas förrän Apple kommer med en ny uppdatering.

Lycka till

1
Bevaka tråden