quote:Skapades ursprungligen av: majk:
funderar på att bifoga en önskan om en palm zire i mitt brev till tomten.
har ju som sagt aldrig haft en palm innan. min vision är att kunna ta anteckningar på föreläsningar i skolan med den. lite smidigare än att släpa med sig iBooken varje dag. funkar den bra till det? är det svårt att lära sig att skriva fort?
Jag använder mig av en m505:a i dagsläget. Jag är otroligt nöjd med den faktiskt. Brukar ta anteckningar på lektioner och möten osv. och det går oftast väldigt bra. Jag börjar bli ganska snabb nu, men går än så länge inte lika snabbt som papper och penna. Går faktiskt snabbt att lära sig att skriva. Det enda som är jobbigt är om man måste rita bilder, digram och dyl. då är det lättare med papper...men med rätt program så borde det inte vara några problem.
Zire ser väldigt fin ut, designen tilltalar mig mycket. Det som är mest negativt tycker jag är att den inte är någon bakgrundsbelysning, det kan vara väldigt användbart.
Men för en så billig peng kanske man inte skall klaga, den verkar ju väldigt prisvärd.
Väldigt sugen på att pilla på en tungsten, men en Sony Clié NX70V lockar mer måste jag säga. Någon som har pillat på en sådan?
//fredrik