Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordning på låtarna

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 04:07

Vet inte om detta tagits upp innan, orka inte leta igenom allt.
Jo, finns det något sätt (program) som gör att inte alla låtar man läger in på Ipoden kommer i Artist & Skiv-delarna.
Jag ha skapat olika spellistor, men alla låtar jag lägger i dom hamna ändå i Artist & Skiv-delarna.
Detta är OTROLIGT irreterande eftersom jag bara att dom låtarna ska ligga under sina respektive spellistor.

Är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig eller komma med något förslag.

//Pierre

Ursprungligen av Poddan:

Vet inte om detta tagits upp innan, orka inte leta igenom allt.
Jo, finns det något sätt (program) som gör att inte alla låtar man läger in på Ipoden kommer i Artist & Skiv-delarna.
Jag ha skapat olika spellistor, men alla låtar jag lägger i dom hamna ändå i Artist & Skiv-delarna.
Detta är OTROLIGT irreterande eftersom jag bara att dom låtarna ska ligga under sina respektive spellistor.

Är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig eller komma med något förslag.

//Pierre

Vad spelar det för roll om låtarna kommer under artist och skivdelen, låten kopieras bara över en gång till hårdisken, och spellistorna är länkar till låten.

• Oregistrerad
  • 2005-03-04 14:48
Ursprungligen av Tobbe:

Vad spelar det för roll om låtarna kommer under artist och skivdelen, låten kopieras bara över en gång till hårdisken

Därför att jag tycker det. Jag vill inte ha en massa artister som jag lyssna på nån gång ibland med artister som jag lyssna på regelbundet. Samma sak gäller för skivdelen.
Jag vill kunna se namnet på dom artiser jag lyssna på mest, annars hade jag skapat en spellista dessa också. Men man ser som sagt bara vad låten heter i spellistorna.

Ursprungligen av Tobbe:

och spellistorna är länkar till låten

Jaså... :rolleyes:

• Medlem
  • 2005-03-04 22:17

Synd du inte fått svar, för jag har samma fråga. Jag lyssnar mycket på MP3-böcker och vill definitivt separera dem från övrig musik på ett enkelt sätt eftersom jag kör mix när jag lyssnar på musik. Marginellt kul att få delar från 'Tre män i en båt' mitt i musikmixen...

• Medlem
  • 2005-03-04 23:40

Skapa en spellista för varje artist då.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-04 23:48

exakt. skapa spellista för varje artist, varje genre eller vadsomhelst. finns ju uppenbara lösningar på era "problem"

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 05:49

Jag fixade det själv. Det enda man behöver göra för att inte alla artister ska hamna i Artist & Skiv-delen är att ändra i info. Man låter helt enkelt bara bli i att skriva något i artist och album rutorna. Istället skriver man båda artist och låtnamn i låt rutan. Låtarna finns fortfarande kvar i sina spellistor och under spår-delen i iPoden.

Yozzi, jag vet inte om detta kan hjälpa dig med dit problem. Jag vet inte varifrån Mix ta låtarna, Artist, Album eller Spår. Du kan ju ändra så att dina Mp-3 böcker inte hamna i just den delen som mix använder, men vilken del mixen använder vet jag inte. Du ändra det i Info i iTunes.

1
Bevaka tråden