Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

formatera ipoden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-07 17:22

Är total nybörjare på det här så hav förståelse för min okunskap.
köpte igår en ny ipod photo och följde instruktionerna till punkt och pricka. använder pc med win xp och eftersom den nya ipoden bara har usb använder jag den porten. jag börjar instalera programvaran som följer med och den ber mig efter en stund att plugga i min ipod, efter att jag gjort det säger datorn åt mig att ipoden måste formateras, jag gör det och ipoden blir tom, den töms på information och jag står med en plåtlåda utan funktioner, jag åker tillbaka till inköpsstället och byter, och nu är jag där igen, instalationen kräver att jag formatera ipoden, vågar jag? vill inte att samma sak ska hända igen. Snälla hjälp, vill kunna använda min ipod, som för övrigt hittas av win men inte av itunes och går inte heller att updatera med updater "servicefel" står det bara.

Ursprungligen av bolan:

Är total nybörjare på det här så hav förståelse för min okunskap.
köpte igår en ny ipod photo och följde instruktionerna till punkt och pricka. använder pc med win xp och eftersom den nya ipoden bara har usb använder jag den porten. jag börjar instalera programvaran som följer med och den ber mig efter en stund att plugga i min ipod, efter att jag gjort det säger datorn åt mig att ipoden måste formateras, jag gör det och ipoden blir tom, den töms på information och jag står med en plåtlåda utan funktioner, jag åker tillbaka till inköpsstället och byter, och nu är jag där igen, instalationen kräver att jag formatera ipoden, vågar jag? vill inte att samma sak ska hända igen. Snälla hjälp, vill kunna använda min ipod, som för övrigt hittas av win men inte av itunes och går inte heller att updatera med updater "servicefel" står det bara.

Hej!
Jag har en ny photo 30gig som jag installerade igår. Windows ville formatera om och jag gjorde så också - och det gick jättebra. Allt funkar som det ska, och det går fin fint att lägga in låtar.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-07 19:06
Ursprungligen av bolan:

... jag börjar instalera programvaran som följer med och den ber mig efter en stund att plugga i min ipod, efter att jag gjort det säger datorn åt mig att ipoden måste formateras, jag gör det och ipoden blir tom, den töms på information och jag står med en plåtlåda utan funktioner ...

Vill bara klargöra en sak; du gör väl inte en "vanlig" formatering via Utforskaren/Den här datorn, va? Man ska använda uppdateraren som medföljer (med risk för att låta som en idiotförklarare), alternativt ladda ner senaste programvaran från Apples hemsida.

Ursprungligen av Spyder:

Vill bara klargöra en sak; du gör väl inte en "vanlig" formatering via Utforskaren/Den här datorn, va? Man ska använda uppdateraren som medföljer (med risk för att låta som en idiotförklarare), alternativt ladda ner senaste programvaran från Apples hemsida.

Nej, jag gjorde inte nån "vanlig formatering" utan gjorde som installations-cd:n sa åt mig att göra. Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-09 21:44

ipod service fel ar inte ett fel pa ipoden. Det ar i operativ systemet.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-02 15:04

Formatera om iPoden?

Min iPod har blivit helt knasig. Den spelar ungefär 10sekunder på en låt, pausar och bytar till en annan låt och så upprepas det hela tiden. Den kan även starta av sig själv när jag har stängt av den.
Hur formaterar man om sin iPod?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-02 16:06

ladda ner ipod updater. och där gör du det

Om den inte hittas av datorn hur gör man då?
Som Hårddisk hittas den men i itunes och med uppdateraren är den körd!

  • Medlem
  • 2009-08-25 19:04

Hittar inte hårddisk

Har just installerat en ny hårddisk i macbook och nu när jag ska installera os:et så hittar inte datorn någonstans att lägga allt. Men när jag tittar på "systeminfon" så finns hd:n där. Ngn som förstår vad jag menar och som vet vad jag kan göra?

1
Bevaka tråden