Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Ipod miniägare

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 19:31

Hallå, ny här sedan idag. Håller på att leta efter ett sätt att ladda ner böcker så att de hamnar i Ljudböcker och inte bland musiken. Finns kanske nedtecknat men om någon vet var jag lättast hittar det så skriv gärna. Hälsn från en nybörjare med en 6 GB grön skönhet

välkommen
det rätta sättet är nog att säga att du ska söka efter informationen eftersom att den redan finns på forumet, om än inte så samlat. här kommer iaf min "guide"...
ett tips är att börja med att sätta ihop filerna till en stor om det inte redan är gjort, detta göres enklast med tex mp3merge som hittas på download.com.
sen gör du om filen till aac mha ex vis iTunes.
efter detta ser du till att boken inte ligger på din ipod genom att flytta ut den från iTunes bibliotek mha utforskaren och synkar sedan iPoden med iTunes.
När detta är gjort byter du ändelse på bokfilen till m4b och lägger till den i iTunes.
Nu synkar du iPoden på nytt och boken ska ligga i Ljudböcker på iPoden.
Detta gäller PC-användare..

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 09:05

Tack för samlad beskrivning. Jag satt hela kvällen igår men något felades. Jag ska jobba vidare ikväll.
Jag tror att det har att göra med att filerna ligger kvar i ITunes library trots att jag atar bort dem via utforskaren. Återkommer när/om jag lyckas. Flera verkar ju ha problem med detta.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 10:35

MP3merge

Nu har jag försökt flera gånger att installera MP3merge utan framgång. Jag får följande felmeddelande Runtime error 429 Active X component can´t create object.
Jag har ändrat i Internetaleternativetes säkerhet och tillåter ALLA Active X. Vad gör jag för fel???
Jag får samma fel både hemma och på jobbet. jag kör XP? någon som har en aning?

• Medlem
  • 2005-03-08 20:45

Sök ja det ska man alltid göra först innan man postar *Fyar med fingert*

OT: När jag läste rubriken såg det ut som att du var jätteliten... ipod miniägare...

• Medlem
  • Solna
  • 2005-03-09 10:48

Går det inte att göra på något smidigare sätt i iTunes?
Om man har boken på cd och vill föra över den till iPoden måste jag först rippa dom till aac och sen använda ett tillprogram och göra om dom till en stor fil för att sen byta filändelse på filen, låter riktigt knasigt..

Hur är det om man köper en bok på iTunes store kommer den fixad då eller måste man göra allt det här då oxå?

• Medlem
  • 2005-03-09 10:49

Är du säker på att du har rätt program? Det är nog detta program du skall använda (tror jag): http://mp3merge.netfirms.com/
Inga Active X modeler alls, bara en fristående fil du kör utan att installera programmet. Att slå samman filerna är lätt som en plätt och sedan i itunes så konverterar du till acc vilket tar lite tid. Glöm inte att ändra filändelsen.

EDIT: adl, i itunes finns väl möjligheten att slå samman tracks som ligger på CD. Kolla i Advanced -> Join CD Tracks.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-03-09 11:42
Ursprungligen av JvD:

EDIT: adl, i itunes finns väl möjligheten att slå samman tracks som ligger på CD. Kolla i Advanced -> Join CD Tracks.

Ska kolla när jag kommer hem, någon som vet om det funkar? Eller om man bara kan samanfoga filerna på en cd. Om det är så blir det ju problem alla nya böcker ligger ju på 10-20 skivor.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 12:44

Jag hamnar i samma situation via din länk. Download och sen ska man väl köra exe.filen? från Winzip-fönstret?

det är det programmet som JvD hänvisar till som jag menar.. ska inte ha nåt med ActiveX att göra kan man tycka..
När du flyttat filen i utforskaren kan du ju ta bort den "brutna länken" i iTunes för att vara på den säkra sidan..

• Medlem
  • 2005-03-09 13:13

Ladda ner filen från denna länk: http://mp3merge.netfirms.com/mp3merge.zip (högerklicka på denna länk och välj spara mål/ladda ner fil). Epandera/extrahera/zippa upp filen så du får dem i en katalog föreslagsvis. Sedan kan du köra filen. Går förvisso att köra filen direkt från webplasen men det brukar vara bättre att ladda ner den.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 14:21

Suck....oh jag känner mig urdum men jag har gjort så flera gånger och jag kommer ända till slutet då denna ruta kommer upp se bifogad bild.

• Medlem
  • 2005-03-09 14:23

Det där är FEL program, det är det andra programmet med liknande namn. Prova att ladda ner det enligt min länk ovan. Se till att du vet vart du lägger det någonstans så du hittar det och inte blandar ihop det med det andra FELAKTIGA programmet. Misstönker att du gör heltr rätt MEN med fel program.

mp3merge.zip skall zip-filen heta, inte winmerxl.zip som det gör enligt din skärmdump.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 14:59

TACK!!! jag trodde jag hade provat allt och tagit bort allt och börjat om från början men...du har säkert rätt ominstallerade men hämtade sedan fel ialla fall. Phuu....Jättetack igen. I kväll ska jag lägga in resten av cd-skivorna och sen få ihop det hela. Hade inte varit möjligt utan din hjälp och Erik Öhmans guide mfl.

• Medlem
  • 2005-03-09 15:26
Ursprungligen av Christine:

TACK!!! jag trodde jag hade provat allt och tagit bort allt och börjat om från början men...du har säkert rätt ominstallerade men hämtade sedan fel ialla fall. Phuu....Jättetack igen. I kväll ska jag lägga in resten av cd-skivorna och sen få ihop det hela. Hade inte varit möjligt utan din hjälp och Erik Öhmans guide mfl.

Och mitt tips på forumet!

(OP på pricerunners forum )

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 15:53

Självklart ett STORT tack till dig också MsB

jag då? ingen cred till mig? eller du kanske inte använde min lilla guide? :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 20:27

Klart jag gjorde och jag hade glädje av den också eller HAR men jag hade lite bråttom på jobbet SORRY. ni har alla varit lysande. Ska nu se om jag får ihop all info här hemma och verkligen LYCKAS!
Återkommer...
vet inte om det är ett hot eller löfte

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 21:33

Visste att det skulle vara nåt mer strul

Sätt i hop CD-spår är disablad, grå, på min pc hemma men inte på min jobbpc. Alltså hittar ingen inställning och Help har inget svar. Nån som vet??

1
Bevaka tråden