Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strategier när inte din iPod rymmer ditt musikbibliotek

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-14 20:46

OK, har använt iTunes ett tag nu till min ipod mini och jag har troligtvis ett ganska vanligt problem. nämligen att min skivsamling är större än de 4 gig som spelaren erbjuder.
Vad har ni för strategier eller principer för hur ni förenar er ipod med itunes? Lägger ni bara in musik i itunes som ni vill ha att lyssna på (om som också rymms på spelaren), dvs väljer bort saker och låter itunes synkronisera din spelare automatiskt? Eller som jag just nu, kör med manuell synkronisering men itunes innehåller mycket mer än vad spelaren kan rymma. Vad har ni för tips, ni rutinerade?

PS. En annan sak, har ni förutom de som redan finns i itunes några egenkonstruerade "smarta listor" som ni vill delge iden bakom? DS.

• Medlem
  • 2005-03-14 20:52

Jag drar över det jag vill lyssna på! Svårare än så behöver det inte vara

Smarta playlist har jag en som heter nytt, där läggs allt som las in för mindre än en vecka sedan. Är gött att ha!

Hitta det här på Lounge, som jag kör med. Funkar bra för mig.

• Medlem
  • 2005-03-14 22:26

Tack för tipset scartas. Skall se över denna "strategi".

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-15 00:39

strategin är att köpa en mer rymlig spelare från början eftersom man kan förutse problemet

• Medlem
  • 2005-03-15 09:49
Ursprungligen av erik:

strategin är att köpa en mer rymlig spelare från början eftersom man kan förutse problemet

Tack för den kommentaren. Känns ju verkligen konstruktiv Var faktiskt på väg att köpa den vanliga ipod men efter att ha lekt med den lilla minin så blev jag svag för utseendet. Jag satte "yta" framför argument om praktiskt hållbarhet, etc. Sedan så var det priset, jag menar. Kan man få så mycket bättre för futtiga 1700 spänn?
Är väl kanske lite av en traditionalist men vill gärna ha musiken albumvis, snarare än bara utvalda låtar. Känns som att här går skiljelinjen, dvs mellan att ha hela album eller bara musik i form av, utifrån vissa kriterier, utvalda låtar.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-15 14:48

kunde inte låta bli, hehe.
själv tänkte jag, albumvis, fylla min med musik, och resten användas som bärbar hårddisk, eftersom jag var i behov både av musikspelare när den gamla gick i pension, samt bärbar hårddisk mellan hem & skola, backup på arbeten, osv. slog två flugor i en smäll och är mycket nöjd.

för mig hade inte en mini klarat just de kriterierna pga att utrymmet känns för litet. gillar att ha all musik som jag skulle tänkas kunna vilja lyssna på tillhands

1
Bevaka tråden