Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mobil rekomenderas?

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 17:35

hoppsan! jag menade förståss Sony ericsson T610 inte T68i!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 18:27

En z600 funkar finta annars

Vad tros om denna då? Kör ju symbian och hela rasket: http://www.nokia.se/phones/6260/

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-26 11:59
Ursprungligen av scooterbabe:

Vad tros om denna då? Kör ju symbian och hela rasket: http://www.nokia.se/phones/6260/

Jag har anmält mig till betatestning av den mobilen. Men inte fått besked än. Kan skriva vad jag tycker om den om/när jag fått den.

Ursprungligen av xtimmyx:

Jag har anmält mig till betatestning av den mobilen. Men inte fått besked än. Kan skriva vad jag tycker om den om/när jag fått den.

Finns ju tydligen ute i butik nu... Men jag vill ha den svarta, och den har jag inte funnit någonstans ännu... I värsta fall får det bli en 6230 (heter den väl; den har ju samma spec)...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-26 11:57

Du skulle absolut satsa på en Series 60 Symbian-lur. Symbian är ett operativsystem som gör att man kan installera program och grejer på telefonen. Den blir som en handdator. Symbianlurarna funkar underbart ihop med mac. Salling clicker är ett symbianprogram för att styra macen via bluetooth. Nokia 3650 är ett billigt alternativ om man vill ha en Symbian-lur. Själv har jag en 3660 och iSync fungerar alldeles underbart. Nu när man haft en Symbian-lur skulle jag inte klara av att gå tillbaka till en lur utan Symbian.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 00:23

6230 är inte alls samma som 6260. 6230 kör Symbian Series 40, inte series 60. Stor stor skillnad.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-27 10:52

Series 40 bygger inte på Symbian övh.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-27 11:47

på nokias sida står det iaf not released eller nått sånt på den mobilen. vore lite lustigt med betatestning av den om den redan är släptt tycker man ju

Nokias hemsida är inte riktigt up to date...

Den silvriga (6260) finns i butik (i Malmö), och Nokia 2650 som står som kommande modell på nokias hemsida tittade jag på i Terni (i Italien) för en vecka sedan, så den finns också ute.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-27 16:15

skumt. varför vill dom då att folk ska testa den? för att kunna skryta om dom bra recensionerna dom får av testarna kanske (förutsatt att dom är bra). men det är ju en symbianlur så det kan inte misslyckas

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-29 17:59

såg en 6260 på expert i linkäping i torsdags. den var visst släptt. skumt :S. stor som satan var den med.

Ja, det är det som får mig att överväga att inte köpa den.

Nackdelar med 6260:
Stor
Plastig (blir nog repig snabbt)
Känns inte så gedigen
iSync-stöd saknas (tror bara adresslistan kan synkas)
Endast en skärm. Måste öppnas innan man vet vem som ringer

Fördelar:
Radio + MP3
Blåtand
GPRS

Så... Frågan är vilken telefon man ska köpa trots allt... Känns som om jag vill ha en telefon med följande features:

liten
snygg (där gick så gott som alla ericsonlurar bort)
bra knappar a la Nokia
blåtand (för att surfa från macen bl a)
GPRS
Radio (+ ev mp3)
Synkningsbar (minst adressboken)

Vad säger ni? Finns det kanske någon Motorola eller Samsung eller liknande som kan leva upp till detta?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-30 19:26

Kollade 6260 idag och den är i princip samma storlek som min SE P900 och då finner jag inget skäl att byta. Sedan kändes lösningen med vridbar lucka ranglig..

Njae - den väger hälften och ser bra ut, men visst kändes inte mekaniken som den mest gedigna man kännt på. Hade den varit i metall eller något mer robust plast så hade den varit mer intressant, men den är på tok för stor.

Finns det ingen liten, synkningsbar telefon med blåtand och radio?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-30 22:51

inte säker men är det inte radio i 6230? (När jag skulle göra det frågetecknet kom jag åt F10 samtidigt som jag höll in shift vilket resulterade att exposé kördes i slowmotion. fräsigt, det visste jag inte, hehe).

Ursprungligen av xtimmyx:

inte säker men är det inte radio i 6230?

Jo, och den är snygg som fan med, men inte går den att synka, inte...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-11-18 17:05

Har spanat lite på Panasonics X700, verkar riktigt intressant. Riktigt liten samt att den kör symbian series 60 så den borde fungera med isync vid uppdatering.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-18 17:12

nej men det kommer nog snart. själv köpte jag mig en 6630 idag. ruskigt härlig telefon måste jag säga.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 10:40
Ursprungligen av xtimmyx:

nej men det kommer nog snart. själv köpte jag mig en 6630 idag. ruskigt härlig telefon måste jag säga.

Jag med. Har du fått den att funka nåt med macen? Jag har problem med det mesta hittills...

Tror inte det kommer, om det inte skulle vara så att Tiger stöder otroligt många nokiamodeller som tidigare saknat stöd... Jag menare, 6230 är ju snart ett år gammal...

x700 verkar väl trevlig, men inget speciellt. Ingen radio, och en utstickande antenn. Får väl ta en titt på den när den kommer, men f n känns det som om man kommer gå runt med sin 3310:a forever....

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-11-18 17:29
Ursprungligen av scooterbabe:

Tror inte det kommer, om det inte skulle vara så att Tiger stöder otroligt många nokiamodeller som tidigare saknat stöd... Jag menare, 6230 är ju snart ett år gammal...

x700 verkar väl trevlig, men inget speciellt. Ingen radio, och en utstickande antenn. Får väl ta en titt på den när den kommer, men f n känns det som om man kommer gå runt med sin 3310:a forever....

Den har allt man behöver (åtminstone jag) series 60 och dessutom väldigt liten i jämförelese med de andra..

Förutom att den kostar från 4,700 och uppåt, och den enda featuren är symbian (+ blåtand)... :/ Men den ska bli spännande att se, den kanske är mindre än vad det verkar...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-11-18 20:19
Ursprungligen av scooterbabe:

Förutom att den kostar från 4,700 och uppåt, och den enda featuren är symbian (+ blåtand)... :/ Men den ska bli spännande att se, den kanske är mindre än vad det verkar...

Enligt specen så är det samma storlek som en Panasonic X70, var och kollade på en sådan idag och den är inte mycket större en tex en SE T630 (den är kortare men något bredare och tjockare, 102x43x17 för T630 jämfört med 87x47x25 för X700).

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-20 17:50

Nej isync stöder den itne än. lite synd men i övrigt är det en underbar mobil. tveklöst ett av de bättre köpen jag gjort i mitt liv

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 23:48
Ursprungligen av xtimmyx:

Nej isync stöder den itne än. lite synd men i övrigt är det en underbar mobil. tveklöst ett av de bättre köpen jag gjort i mitt liv

såpass? Ja, jag är faktiskt oxå riktigt nöjd. Hoppas stödet kommer snart bara ... saknar ju en hel del funktioner ...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 23:59

Ni som har Nokia 6630;

Har den stöd för mp3-ringsignaler?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-21 00:10

Jajamensan det har den.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 18:44
Ursprungligen av xtimmyx:

Jajamensan det har den.

Du nämnde i ett annan tråd att du hade samma problem som jag har, dvs att den söker 3G-nät trots att den inte kommer in med det kontantkort du har. Har du lyckats fixa till detta och isf hur?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-22 11:33
Ursprungligen av helljock:

Du nämnde i ett annan tråd att du hade samma problem som jag har, dvs att den söker 3G-nät trots att den inte kommer in med det kontantkort du har. Har du lyckats fixa till detta och isf hur?

ja jag fixade det genom att gå in till en teliabutik och förnya mitt simkort. det är gratis men se till att säga till dom att det ska sitta i en 3g-telefon för det är speciella simkort för dom.

Bevaka tråden