Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

glapp USB

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar som USB är glapp på min shuffle.. eller snarare dålig kontakt.. Ändå har jag kanske bara stoppat den i USB Jacket ca 10 gånger..

Först så funkade den bra i tagenbordets USB-kontakter, men kunde kärva lite på portarna på baksidan, fick dra ut och in flera gånger innan den monterade.. Sedan började den kärva på tagentbordet.. Nu monterar den inte alls ;(.. Men ett gammalt tagentbord som har aptröga portar.. man får riktigt pressa in podden riktigt hårt, där funkar den i båda portarna,, tyvärr kan jag inte ladda där..

Annan USB utrustning funkar bra i alla portar.. men Shufflen bara i mitt gamla tagentbord..

Det som händer om den överhuvudtaget lyser upp är att den blinkar till lite snappt med grönt sken.. eller att den blinkar orage.. men oftast händer ingenting.. Systeminformation ser den inte alls, och iPod-updater ber mig ansluta en iPod och iTunes ser den inte heller..

Någon som varit med om nått liknade? Porten på shuflenkan ju knappast ha oxiderat?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-23 02:30

du lär få ny/reparerad på garantin.

jag har precis samma problem på shufflen jag köpte åt flickvännen, undra om man kan fixa det själv?

1
Bevaka tråden