Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Auto update av bibliotek?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-31 18:24

Har en liten undran...

När jag laddat ner ett nytt album tex och sparat detta i min "mp3" mapp så verkar inte iTunes kunna uppdatera biblioteket själv utan jag måste hela tiden lägga till dessa nya låtar/album (mappar) manuellt...

Har jag nte hittat en smart funktion som auto uppdaterar iTunes biblioteket från min mp3 mapp eller ska det vara så här?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-06 23:54

Jag undrar också vart denna funktion finns? Är van winamp-användare så jag saknar det väldigt mycket.

Lägg till musiken genom iTunes. Som jag sagt så många gånger tidigare. SLuta hantera era musikfiler med ngt annat än iTunes. Det går att få det att flytta musikfilerna till där man vill ha dem, sök på forumet det finns tusen trådar om detta!!

Mvh Olof

  • Medlem
  • 2005-04-08 15:27

Vadå lägg till musiken enom iTunes? Eftersom jag använder DC++ eller FlashFXP att ladda ner mina MP3 så hamnar de i en mapp som jag sedan får hämta för hand i iTunes för att det ska synas i biblioteket... kan ju inte ladda ner genom iTune heller eller hur?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-08 15:43

Två svar:

1. Funktionen ni söker finns inte. Låtar som inte finns i iTunes-biblioteket måste man manuellt lägga till.
2. Diskutera inte piratkopierat material på iPod.se

  • Medlem
  • 2005-04-08 15:49
Ursprungligen av Spyder:

Två svar:

1. Funktionen ni söker finns inte. Låtar som inte finns i iTunes-biblioteket måste man manuellt lägga till.
2. Diskutera inte piratkopierat material på iPod.se

Så även om jag lägger det i iTunes library mapp så funkar det inte med auto update?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-08 15:57

Nej, tyvärr verkar det inte finnas nån sådan funktion i iTunes. iTunes sparar ju info om alla låtar i en databas, och den skulle i så fall behöva uppdateras vid uppstart av iTunes. Det skulle troligtvis innebära att det tar längre tid att starta iTunes, i alla fall om man har ett stort bibliolotek, eftersom den måste scanna biblioteket efter nya filer.

Det finns ju två (eller tre) sätt att få in låtarna i iTunes, som du kanske redan vet:
- att låta låtarna ligga kvar på samma plats och bara lägga till dem i iTunes-databasen.
- att låta iTunes kopiera låtarna till iTunes-biblioteket.
(- rippa skivorna och låta iTunes hantera var den lägger filerna)
Detta bestämmer du ju i inställningarna för iTunes hur du vill ha det.

Vad jag menar, är att du ska hantera dina filer med iTunes

  • Medlem
  • 2005-04-08 15:56
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Vad jag menar, är att du ska hantera dina filer med iTunes

hantera mina filer i iTunes hur då? alltså grund mappen för mp3 måste ju finnas där iTunes kan hämta automatiskt från eler?

1
Bevaka tråden