Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Shuffle för bred???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upptäckte idag att en iPod Shuffle inte kan användas till den HP Compaq nc6000 laptop som jag dras med på jobbet. Varför? Jo, det sticker ut en liten platsdetalj från datorns hölje ca 3 millimeter från USB-porten.

Enligt USB 2.0 specifikationen (sid 99) framgår det att höljet på en USB-kontakt får vara högst 2 millimeter, så att hela pluggen inte är bredare än 16 millimeter.

Problemet är att en iPod Shuffle är 25 millimeter bred. Om jag nu hade haft en iPod shuffle och bara haft en HP Compaq nc6000 så hade jag alltså varit körd. Nu var det min kollega som hade iPod shuffle så det var liksom inte mitt problem.

Frågan är nu bara om Apple har missat denna lilla detalj, eller om man helt enkelt har struntat i den. Fast då borde man väl varna?

Många mp3-spelare och USB-minnen är för stora, men det löser man lätt med en USB-förlängningssladd.

Ursprungligen av ragland:

Många mp3-spelare och USB-minnen är för stora, men det löser man lätt med en USB-förlängningssladd.

Det där är ju relativt. En Shuffle köper man ju för att den är liten, behändig och hyfsat billig. Ska man behöva släpa med en sladd också? Eller ha en sladd vid varje dator?

Och hur har de tänkt på Apple. De måste väl ha haft en plan?

Ursprungligen av johantj:

Det där är ju relativt. En Shuffle köper man ju för att den är liten, behändig och hyfsat billig. Ska man behöva släpa med en sladd också? Eller ha en sladd vid varje dator?

Och hur har de tänkt på Apple. De måste väl ha haft en plan?

Sant, kan säkert finnas någon situation där det skiter sig, men hur ofta då? Om du har med dig en bärbar dator till din shuffle så gör det säkerligen inte så ont att ta med sig en sladd till, om du vill in på ett internetcafé och byta lite låtar så har det iaf aldrig hänt mig att mitt USB-minne (vilket är för stort enligt standard) inte passat. Så jag tror nog att apple har tagit med detta i sina beräkningar och skippat "standardmåtten" till fördel för design.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-09 22:39

manfår skylla sig själv om man köper compaq . på min IBM x40 funkar shufflen klockrent att bara stoppa i iaf.

Ursprungligen av johantj:

Och hur har de tänkt på Apple. De måste väl ha haft en plan?

Dom vet om det och skriver det i varuinformationen…
(Sen om folk läser…)

1
Bevaka tråden