Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod eller elektronik i solen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta gäller väl inte endast min lilla mini utan också elektronik i största allmänhet såsom hörlurar, bärbara cd-spelare och mobiltelefoner...
Hur pass dåligt är det för elektronik att ligga i stekande sol om man t.ex. ligger och solar eller liknande?
Dåligt för hårddisk? Batteri?

Då kan man ju passa på att fråga sig motsatsen också... hur dåligt är kylan för minin eller annan elektronik? Kommer ihåg i vintras när jag varit ute och gått med min mini och jag tog upp den och nästan trodde att den dött. Displayen var så svag så man trodde att lillen hade svårt att andas... men efter att ha varit inne hemma ett tag så piggnade han till och texten syntes lika bra som förut...

Vad säger ni?

  • Medlem
  • 2005-04-01 17:35

Att displayen syns dåligt i kyla beror på att displayen innehåller små flytande kristaller som stelnar till lite när det blir kallt, men detta gör ingenting.

Skiftningarna mellan kyla och värme skapar kondens och det kan ha en negativ inverkan på en produkt av metall och elektronik.

Att utsätta elektronik för extrema temperaturer är aldrig bra.

Lägg den i kylväskan när du är på stranden

Hejsan!
Hade min Ipod Mini med mig i Egypten för några veckor sedan. Och den klarade den stekande solen på stranden utmärkt! Inga skador på batteriet, display eller hörlurar vad jag har märkt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-08 15:38

Hade min med mig till fjällen under sportlovet, och temperaturen var väl nånstans -10 - -15 grader och det orkade inte batteriet med, trots att jag hade den innanför skidjackan. Tror den gick 2-3 timmar eller nåt...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-08 17:58

Ett hett tips (hehe) kan ju vara att lägga något över iPoden, en t-shirt, bok eller whatever ,om du inte är på en nudiststrand förstås. Då kommer inte solens strålar direkt på skönheten.

ipodmini

tycker ni det e värt att köpa en mini
..eller ska jag köpa nån annan snabb?

1
Bevaka tråden