Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative Zen Micro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Ni vet ju att Ipod och Ipod mini har batteriet som måste bytas ut efter 1-3 år. Jag undrar om andra hårddiskbaserade mp3 spelare också är så. T.ex Creative Zen micro som har 4 gig och uppladdningsbart batteri. Måste man byta ut batteriet på det också? Om inte, varför är ipod sådär då?

någon som vet?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-05 16:39
Ursprungligen av Kollarrunt:

Hej. Ni vet ju att Ipod och Ipod mini har batteriet som måste bytas ut efter 1-3 år. Jag undrar om andra hårddiskbaserade mp3 spelare också är så. T.ex Creative Zen micro som har 4 gig och uppladdningsbart batteri. Måste man byta ut batteriet på det också? Om inte, varför är ipod sådär då?

Ja det måste du göra, det är samma på allt som har inbygda batterier.

men är det ett år på zen också?

ok efter lite research har jag nu sett att man kan byta batteriet på zen micro själv. Du öppnar locket lägger in det nya uppladningsbara batteriet, du behöver inte betala 1000 för att någon annan ska göra det. Du gör det själv.

Jag hade tänkt köpa en mini men batteri-problemet var det ändå som gjorde att jag inte har köpt en hittils. Nu ser jag att micron har utbytbart batteri.

Vad tycker ni att jag ska göra???

Jag tycker absolut inte du ska köpa en zen micro.
Den har verkligen urusel kvalitet.
Köpte min i julas och den har gått sönder flera gånger redan. Blev så förbannad så jag tog pengarna tillbaka när den gick sönder för tredje gången och köpte en ipod istället

Asså när det kommer till ipod batterier så behöver du inte vara orolig. Det finns ställen där man kan få batteriet utbytt för 600-800spän. Desutom behövs batteriet bytas ut om kanske 2-3 efter du har köpt den, under den tiden har du kanske hunnit sälja den.
Desutom kostar väl ett batteri till zen micro runt 500spän eller nåt skulle jag gissa, inte mycket mindre än vad ett ipod batteri kostar att byta ut. En sak till trots att man kan byta batteri på en micro själv så finns det typ inget ställe där man kan köpa batterier till spelaren.

Det jag säger är att du ska köpa minin. Den har längre batteri tid vilket leder till mindre batteri cyklar och leder till att batteriet håller längre.

1
Bevaka tråden