FRÅGA NR.1 Hade ett stort missöde när jag fick hem iPoden. Den fungerade som den ska osv, laddade den genom USBn och allt flöt på bra. Sen ringde en köpare från Blocket som påstod att han skulle hämta min dator (som jag skulle sälja), så jag sålde iväg den och satt för tillfället datorlös och var tvungen att avbryta ipodens första laddning! Var så orolig att batteriet skulle bli kefft, och det blev det Tog ipoden till en polare och den stod under laddning hela natten. Sen var batteriet fullt och jag började använda ipoden.
Med tiden märkte jag att batteriet inte blir bättre än ca. 8-10h/dagen. Jag har 2G iPod mini, med 18h speltid. Finns det något jag kan göra vad gäller detta, detta måste väl gå på garantin (att jag vill ha en ny ipod för att batteriet börjar ta slut) eller är det för tidigt att begära ny ipod mini för den anledningen? Haft ipoden i en månad bara och batteriet är så kort, måste ladda varje natt.
FRÅGA NR.2 Hur laddar du din ipod om du åker utomlands? Blir jag illa tvungen att köpa en väggladdare? Det är ju inte så att man tar med sig datorn utomlands! Är apple så jävla snåla att man måste köpa en sån?
FRÅGA NR.3 Det är ju vanligt att man bara har album på ipoden men jag har en mapp med ca. 200 singlar o det är inte så himla skoj och bara se låtnamnen på dom. Jag skulle även vilja se artistnamnet + låtnamnet samtidigt, detta kan ju lösas att jag ändrar detta så de blir bra under "låttitel" i iTunes, men då blir det ett till problem. Bara texten som får plats i displayen visas, dvs titlarna rullar ju inte vidare så man ser hela namnet. Fruktansvärt störande, detta borde väl gå o fixa?
Hjälp uppskattas glädeligen. Tack på förhand!