Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drag and drop

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vågar testa och berätta hur det fungerar?

http://www.engadget.com/entry/1234000390039631/

  • Medlem
  • 2005-07-11 15:16

Drag & Drop i Ipoden?

Hej,

Jag har läst lite varstans att man inte kan föra över musik till Ipoden hur som helst, utan måste använda ett program ex:Itunes. Men låt oss säga att jag har mp3filer på datorn, och kopplar in ipoden. Kan jag då inte bara dra över dem till spelaren som borde synas som en extern hdd??

Jojomänsan, inga problem. Det är så man måste göra för att flytta vilka filer som helst, även musik.
Vill du sen kunna lyssna på just den musiken i Ipoden måste du koppla in Ipoden till t.ex. Itunes för att "organisera" den till rätt ställe i Ipoden, som vanligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-12 10:18

Men om du söker i forumet så kommer du se att det finns åtskilliga frågor och svar om samma sak.
I dessa trådar nämns andra program än iTunes som du kan använda som stödjer drag&drop-varianten. Ska inte rekommendera något, då jag tycker iTunes är förträffligt, så jag har aldrig testat nåt annat

Det verkar lovande. Så skulle jag vilja kunna göra med min vanliga Ipod också. Bara drag'n'droppa Itunes snygga filstruktur till samma synliga struktur på Ipoden...

Det har tydligen gått ett tag nu sen denna tråden startade, men det ska bli intressant med en rapport från någon.

bdbuilder finns väl och lär funka hyfsat (är väl väldigt smigigt om man kör linux ex.v. då det är java)

1
Bevaka tråden