Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod mini for i asfalten!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja det känns hemskt

Igår var första dagen jag använde min nya ipod mini 6GB, efter jobbet går jag till bussen och ska ta upp den för att lyssna på lite musik ( duh! ) .

Jag hade tagit ur den ur hållaren eftersom jag visat den för en arbetarkompis, och så slinter den ur min hand! jag höll andan när jag tog upp den, och det var ingen vidare syn...

Jag tappade den på asfalten, den blev kantstött och underredet putar ut, och så fick den en liten buckla på baksidan..
Tekniken fungerar alldeles utmärkt tack och lov, men skalet är som sagt inte så som man vill att en ny ipod ska se ut..

Nu är jag helt förkrossad, jag antar att detta inte går på den vanliga garantin, så nu är frågan. Borde dem inte kunna bara byta ut skalet? Det bör väl inte kosta så mycket ? Eller ?
Går på hemförsäkringen med 1000 spänn eller, hoppas inte :|

Tack för eventuella inlägg, fint forum ni har här.

Här är en bild:
http://hem.bredband.net/b126949/ipod.JPG

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-12 12:28

Jag skulle nog kolla med försäkringsbolaget och se hur mycket självrisken ligger på, det kan kanske vara värt det. Att skicka iväg iPoden på lagning kan nog bli dyrt...

jävlans vad synd, men ack så jag garva åt bilden! en dag gammal ipod!

Apple förbehåller sig rätten att vägra reparationsservice för produkter som har skadats till följd av en olycka, missbruk eller felaktig användning. I sådana fall skickar Apple tillbaka produkten till dig utan att reparera den. Du måste eventuellt betala en felsökningsavgift och leveranskostnader plus eventuell moms.

Från deras support sida, jag fattar ingenting :eek:

Var sjutton ska jag få den reparerad då?
Jag har köt den online, ska jag righa företaget jag köpt den av, gå till närmaste auktoriserade affär eller vadå ?

Jag vet att jag får betala och det är jag beredd att göra..

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-12 21:56
Ursprungligen av Ledsen:

Apple förbehåller sig rätten att vägra reparationsservice för produkter som har skadats till följd av en olycka, missbruk eller felaktig användning. I sådana fall skickar Apple tillbaka produkten till dig utan att reparera den. Du måste eventuellt betala en felsökningsavgift och leveranskostnader plus eventuell moms.

Från deras support sida, jag fattar ingenting :eek:

Var sjutton ska jag få den reparerad då?
Jag har köt den online, ska jag righa företaget jag köpt den av, gå till närmaste auktoriserade affär eller vadå ?

Jag vet att jag får betala och det är jag beredd att göra..

lämna in på auktoriserad återförsäljare så att de skickar den till auktoriserad reparatör, skulle jag gissa.

  • Medlem
  • 2005-04-12 22:15

shit vad tråkigt...

det finns ju sån där puts grej man kan köpa som tar bort repor och så..

kan tipsa andra som inte köpt ipod än att köpa till en "drummel" försäkring... jag köpte min mini på siba och köpte till en sån för ca 400 för 3 års försäkring med en självrisk på ca 200 kr, den täcker alla sånna skador...

Jag beklagar det som inträffat!

Tack grabbar, det värmer

Jag lyckades faktiskt trycka tillbaka plattan vid firewire ingången, jag fick ta i ganska mycket men efter två försök så sitter den precis som den ska

Så nu är det bara de där två märkena på bilden, och det skiter jag ärligt talat i, jag har den ju i fickan hela tiden ändå, och tänker ändå köpa något fodral till den.

Men som någon sa tidigare, en drulle försäkring är väl alltid att rekommendera med små dyra leksaker!

Och tack för alla inlägg.

1
Bevaka tråden