Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har tänkt på en sak. Alla ni som köper stora klumpiga skydd till era Ipods. Vad är meningen med detta? Om man går runt med ipoden i ett fodral hela tiden så ser man den ju aldrig. Och missar skönheten och snyggheten i designen
Jag kan förstå om man tycker att fodralet är snyggt men det kan inte vara många som är.
Själv har jag inget skydd til min ipod eftersom man vill kunna beskåda skönheten. Men eftersom min ipod har fått en massa små repor trots försiktig användade så har jag bestämmt mig för att köpa ett fodral. Ett klumpigt silikon fodral vill jag inte ha, jag ska köpa ett fodral av tyg eller läder.
Jo jag må då säga att sådana silikonfodral kan kännas en aning klumpiga.
Själv så använder jag PodSleevz till min 20GB 4G. Det är gjort av nåt slags fibermaterial... känns som tyg - extremt tåligt!
jag håller med xtrem, att få repor på sin ipod är väll inget som någon strävar efter precis.
själv använder jag en gammal påse till ett par solglasögon, kanske inte så trendigt med det skyddar iaf min skönhet
Jag använder iSkins Evo2 Ghost med cool glow-in-the-dark effekt. Håller med dig att det är klumpigt och att man saknar den eleganta designen ibland. Men fördelarna är många. Dels så dämpar den när man lägger ner den på bord eller liknande(även eventuellt fall). Det skallrar så läskigt annars när man lägger ner den. Gel-skinnet ger också bra grepp vilket än en gång minskar risken för att ta sönder ipoden om man tappar den. Sen är det ju det det där med repor. Nu sliter jag inte på någon yta på ipoden. Allt, även skrollhjul och skärm skyddas. Till sist kan nämnas att man slipper den feta yta som mycket lätt uppstår på ipoden annars. Det känns faktiskt ganska ofräscht när man kan skriva sitt namn i flott på baksidan. Nu märker jag inte lika lätt hur flottig den blir.
men va faan! de e ju snyggare med repor på ipoden än ett fult fodral.. om man har de på så kommer man ju aldrig se ipoden. men om man har utan så får man se sin lilla skönhet
använder en vanlig plastskyddsfilm till min. har den bara på displayen. den är det enda jag vill ha skyddat från repor. baksidan o den övriga ytan bryr jag mig inte lika mycket om.
DecalGirl har jättesnygga dekaler till alla olika iPods.
Nackdelen är att de inte skyddar hela baksidan men
har man en screen armor och en dekal från DecalGirl
så är iPoden ändå rätt så bra skyddad mot repor
utan att bli större, klumpigare eller osnygg.
Jag är hur nöjd som helst med min. (köpt på iStuff.se)
Finns det screen armor till iPod video? kollade runte lite på istuff, men hittade inte det. Är trots allt skärmen jag är mest rädd om och jag är lite tveksam till invisible shield.