Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymspärren?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick precis min sprillans nya iPod mini som är köpt i USA idag. Tänkte bara kolla om jag har förstått allt rätt angående volymspärren.

Volymspärren som folk pratar om finns bara på 2G minis som är sålda i Europa? Inte på dom från USA?

Förövrigt så tror jag att jag är skitnöjd med den, har inte hunnit använda den än eftersom den sitter på laddning än så länge.

Dessutom så kommer jag alltid att handla elektronik i USA i fortsättningen, iaf så länge dollarna är så låg som den är. $260 för en 6GB känns ju lite roligare än svenska ockerpriserna.

Sådär, då har man skrivit sitt första inlägg på detta forum också, och det blir nog fler.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-23 13:35

såvitt jag förstått så är volymbegränsningen enbart på europeiska iPods, oavsett generation, och inte bara mini.
eftersom din är köpt i staterna lär du inte behöva oroa dig.

lätt billigare att beställa från USA...om man inte råkar ut för att få tulla på varan.

Ursprungligen av erik:

såvitt jag förstått så är volymbegränsningen enbart på europeiska iPods, oavsett generation, och inte bara mini.
eftersom din är köpt i staterna lär du inte behöva oroa dig.

lätt billigare att beställa från USA...om man inte råkar ut för att få tulla på varan.

Men om man köper på plats och tar hem den själv så slippter man tull och frakt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 23:39

Testa att ladda ner programmet och se vad den säger om du har spärr eller inte.

http://gopod.free-go.net/index_en.htm

är verkligen enorm skillnad med spärr.. jag o polaren (som har en usa-inköpt ipod) drog på samma låt med samma snäckor, hans vibrerade på högsta volym och det fanns inte en chans att man kan lyssna på dom på högsa volym, riktigt farligt om man råkar komma åt den alltså.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-24 01:56

jo, det är ju tur att hold finns.

1
Bevaka tråden