Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Struligt med begagnad iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 18:56

Hejsan.

Har köpt en iPod Mini av min bror. På den finns många bra låtar. Dessa vill jag ha kvar. Men det verkar icke förenligt med att koppla in den till min Powerbook G4. Det kommer en ruta där det står att den är länkad till "ett annat bibliotek", och så undrar datorn om jag vill "länka om" till det nya biblioteket och därmed ersätta rubbet i den. Det vill jag inte. Så jag klickar på "nej". Då kommer iPoden upp i iTunes, men alla spår på den är gråa och icke klickbara. Det går inte att radera eller lägga in nytt på den. Prövade även med en PC som redan har iPod Mini-programvaran installerad. Då bad PC:n om programvara (!!!???).
Hur jag än gör så kan man uppenbarligen inte redigera innehållet på denna iPod, såvida man inte "blåser" den helt och börjar om på nytt. Ska det va så? Va!?

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-23 19:34
Ursprungligen av Glaader:

Hur jag än gör så kan man uppenbarligen inte redigera innehållet på denna iPod, såvida man inte "blåser" den helt och börjar om på nytt. Ska det va så? Va!?

Japp.
Apple har gjort så för att i upphovsrättslagens namn hålla sin egen rygg fri.
Men det finns ett antal program, både till OSX och Windows som gör så att du kan kopiera låtarna från iPoden till datorn.
Sök på "iPod" på www.versiontracker.com så lär du hitta det du behöver.

Det du gör när du hittat ett program är att du kopierar låtarna till ditt iTunesbibliotek och "blåser" iPoden helt och börjar om med ditt eget bibliotek som numera även innehåller de låtar du vill ha kvar från iPoden.
Finfint!

Tjena!
Kör på foobar 2000 istället, jag köpte först en 3g ipod 10 gb och sedan en 4g 60g photo och de båda vill ej komma upp i Itunes eller något sådant och sedan letade jag lite och använder ju foobar 2000 tycker det funkar jävligt bra, men man blir ju tvungen att använda pappas dator när man ska updatera den

Ladda ner foobar2000!!

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-23 21:26

Har slagit ihop trådarna till en. Undvik dubbelpostningar i fortsättningen, Glaader.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 21:32
Ursprungligen av Spyder:

Har slagit ihop trådarna till en. Undvik dubbelpostningar i fortsättningen, Glaader.

Sorry. Det blev lite fel. Men jag försökte faktiskt ta bort den första "felpostningen". Det funkade dock inget vidare. Jag kanske gjorde fel på nåt vis?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-25 14:10

Hmm...borde ha insett problematiken med rättigheterna till låtarna själv. Ibland är man trött och trög.

1
Bevaka tråden