Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför blir batteriet urladdat under natten?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabba!

Lite störd på min mini som laddar ur sig nattetid. Om jag använder den, fulladdad, i ca en timme och sedan låter den ligga över natten så är den död följande dag. Otroligt frustrerande att vara utan sin kompis på väg till jobbet etc.
Går ju att lösa genom att alltid ladda minin över natten men om jag förstått det hela rätt så vill man ju snåla med antalet uppladdningscykler, som är begränsat.

Har ägnat en timme åt att försöka hitta svar i cyberspace men utan resultat. Vänder mig nu till den växande skaran här på forumet.

Plz, hjälp en förtvivlad gammal sate! Om du inte har svar så kanske en magisk länk?

mvh

Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Tjabba!

Lite störd på min mini som laddar ur sig nattetid. Om jag använder den, fulladdad, i ca en timme och sedan låter den ligga över natten så är den död följande dag. Otroligt frustrerande att vara utan sin kompis på väg till jobbet etc.
Går ju att lösa genom att alltid ladda minin över natten men om jag förstått det hela rätt så vill man ju snåla med antalet uppladdningscykler, som är begränsat.

Har ägnat en timme åt att försöka hitta svar i cyberspace men utan resultat. Vänder mig nu till den växande skaran här på forumet.

Plz, hjälp en förtvivlad gammal sate! Om du inte har svar så kanske en magisk länk?

mvh

Jag hade samma problem med min 4G för ett tag sedan, nästan urladdad på morgonen.
Och det visade sig bero på alarmfunktionen som jag glömt stänga av efter ett test. Så, min iPod spelade gladeligen musik hela nätterna långa, utan att någon hörde det.

Hoppas det är samma "fenomen" hos dig!

/stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-25 21:55

låter som ett allvarligt fel. kontakta apple

Njae, alarmet är det inte. Aldrig utnyttjat den funktionen, inte ens testat...

Har sett fler med samma problem men då att den laddar ur efter ett par dagar. I mitt fall är det betydligt kortare tid än så. Köpte den i december så än kan ju inte batteriet vara "slut"?

Hittade en del batteritjôt här: http://ipodbatteryfaq.com/ för den som är intresserad.

Ska nog lyda ett xtremt råd och kontakta apple.

låter som du snackar om standby-funktionen som ipod mini har. vad du behöver göra är att installera PodPlayerPackage. När du har det på din ipod mini så stänger den av sig HELT när du stänger av den. dvs, den drar ingen ström när den är avstängd, som din gör nu!
kan inte adressen till hemsidan där man kan ladda ner detta program, men sök här på forumet så ska du hitta det!

Den måste ju dra ström när den inte är på eftersom den har inbyggd klocka, och den skulle inte gå rätt annars.

1
Bevaka tråden