Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med iPod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-26 18:05

Jag kan inte avvaktivera funktionen "använd som flyttbar hårdisk", den är markerad med grå text, vilket gör att jag inte kan uppdatera min iPod med nya låtar. När jag väljer att mata ut den försvinner iPoden från hårddisken och i iTunes, och sedan står det att något används och kan inte tas bort från skrivbordet. Jag har anteckningar i min iPod som jag var inne och ändrade och efteråt var den så här.

Hur löser jag det här problemet?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-26 19:14

Du ska ju kunna föra över låtar till din iPod oavsett om hårddiskläget är på eller inte. Fungerar iPoden som vanligt annars, dvs när den inte är kopplad till datorn?

  • Medlem
  • 2005-04-26 21:41
Ursprungligen av Spyder:

Du ska ju kunna föra över låtar till din iPod oavsett om hårddiskläget är på eller inte. Fungerar iPoden som vanligt annars, dvs när den inte är kopplad till datorn?

Ja, det går att lyssna på iPoden och skicka över låtar till iTunes, men inte att lägga in nya låtar eftersom den inte vill bli uppdaterad, och jag tror att det är just hårddiskläget som krånglar.

  • Medlem
  • 2005-04-27 00:49

Åh, vad dum jag känner mig. Av någon anledning hamnade den på att uppdatera spellistor och spår manuellt så hårddisk-funktionen blev aktiverad. Ni kan låsa tråden nu om det inte finns något mer att säga.

1
Bevaka tråden