Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äpplet försvinner inte – trots reset etc.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min gamla 15 GB iPod vill inte längre. Äpplet kommer fram och jag har försökt med reset och andra tangentkombinationer. Den startar om men äpplet kommer tillbaka. Jag har den senaste versionen av systemet och jag har gjort en total reset med hjälp av iPod-uppdateraren. Inget hjälper! Vad är problemet? Är den helt körd? Finns det något hopp?

Jag får upp den på min iMac G5 om jag trycker på rewind- och högerknapparna efter reset. Men inte hjälper det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 15:36

Det finns lite dokument på apples support sida på tester man ska köra innan den kan förklaras som trasig. Testa och gör dem.

Nu har jag testat allt... Ibland, med mycket mickel med omstarter och så, kan jag få den att fungera. Men när den går ner i djupvila, om jag inte använder den på ett tag, då kommer det förbaskade äpplet och det vill inte försvinna. Jag har formaterat om iPoden, kört skivverktyg, uppdaterat programvaran och verkligen försökt med alla tips och tricks som jag har hittat. Den enda gång jag hittar något skumt är när jag, direkt efter en restart (meny+play), trycker på rew+menu+fwd+mittenknappen i hjulet. Då kommer det upp någon form av skivtest som avbryts med en vaningstriangel efter ett tag. Skivkontrollen i skivverktyg (Mac) säger dock att allt är OK. Finns det ytterligare några spännande knapptryckningar eller andra tricks?

Ursprungligen av Arnold Corns:

Nu har jag testat allt... Ibland, med mycket mickel med omstarter och så, kan jag få den att fungera. Men när den går ner i djupvila, om jag inte använder den på ett tag, då kommer det förbaskade äpplet och det vill inte försvinna. Jag har formaterat om iPoden, kört skivverktyg, uppdaterat programvaran och verkligen försökt med alla tips och tricks som jag har hittat. Den enda gång jag hittar något skumt är när jag, direkt efter en restart (meny+play), trycker på rew+menu+fwd+mittenknappen i hjulet. Då kommer det upp någon form av skivtest som avbryts med en vaningstriangel efter ett tag. Skivkontrollen i skivverktyg (Mac) säger dock att allt är OK. Finns det ytterligare några spännande knapptryckningar eller andra tricks?

Jag har samma problem med en 3G 15 gig. Nu har jag beställt reparation av den, eftersom jag fortfarande har 10 dagar kvar av garantin. Det kommer väl en låda till veckan som jag får skicka iväg den i.

Jag satt igår kväll och krånglade efter alla konstens regler, men det verkar vara ett vanligt fel, av apples diskussionssidor att döma. Trist när saker inte funkar. Min gamla 1G-modell funkar fortfarande felfritt.

ipod strul

jag har kraftiga ipod-problem. min 4g a 40 mb har fått ett spel. det har varit hack i uppspelningarna ett tag så jag testade att formatera om ipoden. det gick men jag får ingen kontakt med itunes och nu så svarar inte windows på ipoden heller. äpplet kommer fram på displayen och varvas med utropstecknet framför mappen. då och då får den ett ryck och försöker men ingenting händer.

någon som har ett tips?

//kristoffer

1
Bevaka tråden